Skip to main content

Na laatste update melding in mijnmodem melding dat SSID en Wachtwoord veranderd moesten worden.

Leuk, maar dat betekent dus wel, dat alle domotica opnieuw ingesteld moet. worden. Maar ok ik moet morgen voor werk langer weg en alles moet wel blijven werken. om 20 uur begonnen en het is nu 02:00h!! en niets werkt als zou moeten. 

Ik heb als aangegeven nieuwe SSID en Wifi Passwords ingevoerd.  Laptop en telefoon ingesteld en werken.

Voor de overige apparatuur geeft de app waarmee je domotica opnieuw aanmeldt en beheert aan dat ze ook al zijn ze reset naar hun defaults geen verbinding kunnen maken en blijven knipperen.

 

Na eindeloos van alles geprobeerd te hebben eerst via mijnmodem de Gateway gereset. Dat hielp bij 1 camera. de rest niet.

Dus teneinde raad maar het achterop het modem de pin ingeduwd voor een reset naar factory defaults.

En zie ik op de laptop, de KPNXXXX SSID en mn laptop weet de oude naam en wachtwoord nog en maakt verbinding, telefoon ook, toevallig ook nog een lamp  die ik nog niet aangepast had.

 

En zie bij beschikbare Wifinetwerken mijn aangepast SSID in het lijstje staat.

Dan krijg ik een melding dat mijn netwerk niet meer beschikbaar is.

En even later maakt mijn laptop verbinding met de nieuwe SSID en verdwijnt de KPNXXXXX SSID uit de lijst.

Huh?

De SSID naam van mijn modem is vanzelf gewijzigd na een reset factory defaults naar het op dat. modem laatst door mij ingestelde SSID??????

rara. Waar haalt mijn modem deze data vandaan?

maw mijn inloggegevens staan dus ‘ergens’ na een harde modem reset en ik vermoed dat dit extern op een KPN server is. Immers is Wifi eerder up and running dan de DSL verbinding.

en duurt dan nog enkele minuten voor het. modem zichzelf aanpast.

Zou het in het modem zelf zijn dan is de reset, geen reset meer en zou de tijd veel korter zijn.

 

Het  wijzigen naar de door mij ingevoerde SSID betekend dat de enige werkende lamp niet meer werkt, de camera weer wel.

Alle andere apparaten niet.

 

Inloggen op mijnmodem moet nog wel met het oude originele modemwachtwoord. (melding modem gereset)

Na dat gedaan te hebben wordt ik naar de userpagina geleid om een nieuw admin password te maken.

Maakt niet uit of het 20 tekens met alle verplichte tekens zijn ik kan het niet wijzigen.

Ik ben verbaast als ik het wachtwoord voor admin bekijken aanklik en zie ik dat deze

niet het originele, maar het later op verzoek aangepaste wachtwoord er staat. 

MAW je moet het origineel gebruiken om in te loggen op mijnmoden maar bij admin staat een ander wachtwoord?

 

Maar wat ik ook probeer bij een nieuw te maken  admin inlog wachtwoord invoer lukt dit niet en krijg een foutmelding. Can not change password. 

Ik kom er niet meer in, kan niets instellen en beveiliging van het pand als camera’s verlichting, thermostaat werken niet en morgen moet ik weg.

 

Ik hoor graag hoe ik dit snel oplos. 

Ik hoor ook graag, hoe een hard gereset modem aan eerder op dat modem gewijzigde ingevoerde SSID naam, Wifi wachtwoorden, en admin wachtwoorden, komt. En waar deze, mijn wachtwoorden, staan.

Ik hoor ook graag hoe het modem  deze ergens opgeslagen nieuwe gegevens inlaad en zelfstandig zonder opdracht van gebruiker uitvoert (het AP in naam en wachtwoorden veranderd)

 

 

Beste @Mark35,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met je modem, welke modem heb je? Heb je eens een harde reset geprobeerd met een paperclip? 📎 even voorzichtig het resetknopje ingedrukt houden tot die opnieuw opstart. Nadat ie opnieuw is opgestart ga je naar http://192.168.2.254, dan zien je de inlogscherm weer met “Admin” en druk je op “Enter” om een nieuw wachtwoord te maken voor jou modem om in te loggen. Maar het kan wel zijn dat je de wachtwoorden van jou WiFi opnieuw moet instellen voor al jou apparaten die met WiFi verbonden zijn. Zou je hetzelfde wachtwoord pakken dan nemen jou apparaten het gewoon weer over, dus zullen automatisch weer verbinding maken met internet. 


@Mark35 ik heb ook nog eventueel een hulpprogramma voor jou:

Laat KPN uw modem resetten

Dan hoef je zelf niks aan de modem te doen.


Goede. morgen Dennis, 

bedankt voor je reply

Een Experia box12

Wat  je beschrijft, heb ik gedaan tot. op het punt waar ik na inloggen username moet veranderen maar krijg foutmelding: “Could not change Password”

Vreemd genoeg moet ik inloggen met oorspronkelijk admin PW maar staat mijn veranderde admin pw ook meteen na de reset in het userscherm-”Show Password”.

5 min later schrijft KPN SSID en WIFIwachtwoorden en valt oude instellingen weg vervangen door mijn eerdere instellingen.

 

Naast dat KPN privé. gegevens als wachtwoorden zonder toestemming gebruiker naar haar. server download en extern bewaard, terwijl dat. voor het goed functioneren niet eens nodig is lijkt me dat niet mogen. En is er een hiaat in tijd waar gebruiker aan instellen werkt  en de KPN server data naar het modem stuurt en dus een deel maar vervangen lijkt te worden.

 

je 2e optie, 

modem laten resetten. Ik kom niet verder dan

 https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/servicetool-reset-fabrieksinstellingen-experiabox-modem.htm

Terwijl ik ingelogd ben moet ik inloggen en klik op inloggen kom op zelfde pag uit. 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/servicetool-reset-fabrieksinstellingen-experiabox-modem.htm

 

 

Over 2 uur moet ik weg.

Dus ik ga nu bellen.

 

 

 


Even vervolg na 3 uur en 4 KPN medewerkers.

modem reset door KPN is niet genoeg. Het instellingbestand moet ook gewist worden, anders zet KPN na de reset dat weer terug op het modem.

 

Admin PW niet kunnen veranderen

Oorzaak dat mijn comp / browser dit zelf ging invullen zonder dat dat zichtbaar was, en na reset dus niet meer goed was wat veranderen voorkwam.

Handmatig onder admin het org password invullen werkte.

 

Na alles door KPN gewist en gereset te zijn , leek het goed te gaan.

Na admin pw veranderen, en SSID en Wifi Pw aangepast te hebben geeft laptop netjes aan dat voor de nieuwe SSID een pw vereist is. Vul ik dit in dat is het pw niet correct te plakken of handmatig in te voeren.

De nieuwe gegevens die je invoert worden meteen naar KPN gestuurd. En na een eigen harde reset na 3 minuten terug geschreven. Maar dus met een verschil. Dan kom je er niet meer in.

MAW er is een verschil tussen wat ik invoer en wat. KPN terug zet.

 

Ik heb nu na verwijderen gegevens van KPN server en reset, dus alles origineel default geprobeerd om Wifi lampen en sockets, buitenlamp, thermostaat weer aan te melden. Lukt niet.

Een camera die een QR code toont lukt aanmelden wel.

 

Ik had voor de update een paar wificontactdozen gekocht, en een ervan uitgeprobeerd. Werkte meteen.

Na de update en resets vandaag deze en de 2 andere geprobeerd: alle drie kunnen niet aanmelden.


Hi @Mark35, ik lees dat het een heel gedoe is geweest voor je, na de laatste update van het modem. We hebben verschillende behulpzame gebruikers hier op ons forum. Ik zie dat @Dennis Schreve je al op weg geholpen heeft, fijn. Wij zijn als moderators ook aanwezig waar nodig. Afhankelijk van hoe druk het is, kan daar even tijd tussen zitten.

Uit je verhaal maak ik op dat je zowel met de inloggegevens voor het modem als met je wifi gegevens aan het worstelen was. Heb ik het zo goed begrepen? Het klopt dat je inloggegevens tot bepaalde hoogte bij ons ‘in de cloud’ bewaard worden, om het inloggen of verbinden met wifi een volgende keer gemakkelijker te maken. Je hoort alleen na een volledige reset van je modem wel weer in te loggen alsof het de eerste keer is. 

Hoe staat het er nu voor? Ben je er nog uit gekomen? 


Hallo Alexandra,

Ik ben er nu achter dat zodra je inlogd na een harde reset, je verplicht wordt admin pw, te veranderen. Bezoek je de modem wifi pag wordt je ook daar er op gewezen deze instellingen, SSID en pw te veranderen. 

Zodra je dit doet, worden deze gegevens direct ge-upload naar de KPN server in een file (user profile) denk ik)

 

Waar gaat het, en nog steeds mis.

Enerzijds met de nieuwe update, en nr twee, nadat KPN de originele modemgegevens vanuit haar servers overschrijft, ong 5 minuten na reset, kan geen enkel apparaat op nieuwe SSID en met juist pw toegevoegd worden. 

 

Ter verduidelijking:

  1. Na een harde reset, zonder dat ooit iets gewijzigd is, en dus er geen userfile bij KPN staat, kan je inloggen met originele pw. en zie je de org SSID staan.  Dan vinden en werkt toevoegen van apparaten als de camera’s etc. prima.
  2.  Echter zodra je na reset iets veranderd hebt, kan je geen apparaten toevoegen aan je de nieuwe SSID en met juiste pw. Het. werkt gewoon niet.

Een maal 1 keer iets gewijzigd, is een harde reset zinloos, want na 3-5 minuten overschrijft KPN de originele default instellingen.

Conclusie: De gebruiker heeft geen controle meer over eigen modem en eigen instellingen.

De consument is afhankelijk gemaakt van de klantenservice. Helaas blijkt dat niet alle medewerkers weten dat zij naast een modemreset ook het userprofile op de KPN server moeten wissen.

Om in de originele werkende staat te blijven.

 

In mijn geval kan ik niets aan instellingen wijzigen, om apparatuur werkend te houden. En is deze situatie een gebrek in levering.

Ik hoor graag wat kpn gaat doen deze situatie naar een volledig werkende functie te herstellen.

 


@Mark35 Je kunt proberen om je wifi gegevens via onze online tool te wijzigen. Dat is een alternatief voor de instellingen aanpassen via de webinterface - de instellingen van je modem. Ik ben benieuwd of dat lukt en of alles daarna wel goed werkt.