Skip to main content

Sinds ongeveer een maand geleden is mijn internet om 2 uur in de nacht uitgevallen. De volgende dag moest ik mijn BOX 12 resetten, na anderhalf uur gebeld te hebben met de klantenservice en terwijl het modem wel internet aangaf. Sinds deze reset is de verbinding naar mijn NAS Synology aanzienlijk trager geworden, met name wat betreft het uploaden en downloaden van bestanden. Aangezien ik mijn NAS ook gebruik als video editor en voor het delen van bestanden aan klanten, heeft dit aanzienlijke gevolgen. Zij geven aan dat de snelheid niet meer dan 1 MB/sec is. Bovendien merk ik ook vertraging bij het overzetten (lokaal) van mappen via de kabel.

Zijn er anderen die sinds de nieuwe software op het modem (BOX 12) problemen ondervinden? Misschien zie ik dingen over het hoofd die zijn veranderd sinds de update?

Hier zijn niet echt specifieke settings voor, ik haal met de Box V14 gewoon 2 Gigabit met mijn NAS.
Heb je nog eens geprobeerd een reset uit te voeren van je modem en of je NAS al een reboot gegeven ?


@edwinstevens Het kan zijn dat de port op 100mbs terug valt. Kijk op de achterkant van box12 of alle 2 led lampjes bij de port naar jouw NAS branden.


Heb je de beide tips die Bart en TDN geven kunnen proberen/nakijken, @edwinstevens?

 

Hier zijn niet echt specifieke settings voor, ik haal met de Box V14 gewoon 2 Gigabit met mijn NAS.
Heb je nog eens geprobeerd een reset uit te voeren van je modem en of je NAS al een reboot gegeven ?

 

@edwinstevens Het kan zijn dat de port op 100mbs terug valt. Kijk op de achterkant van box12 of alle 2 led lampjes bij de port naar jouw NAS branden.

 


Reageer