Skip to main content

Ik heb vandaag mijn oude modem voor een nieuwere versie ingeruild. Nu heb ik ineens een andere gebruiksnaam en dus ook ander wachtwoord. Wachtwoord heb ik weer aangepast maar wifi verbinding wordt steeds weer verbroken en dan zegt ie dat wachtwoord onjuist is… hoe kan ik dit probleem oplossen?

Heb je die omruil via kpn geregeld? Welk modem had je en welke heb je nu?


Ja heb deze omruil via KPN geregeld, pfff wat mijn oude modem was, weet ik niet (in ieder geval uit het jaar 2015) en nu de Experia Box V10… moet steeds herstelknop indrukken en dan doet wifi het wel weer voor een minuutje ofzo…


Heb je wifiversterkers van kpn?


Uhm ja volgens mij wel…


Dat is belangrijk om te weten want zodra je kpn wifi versterkers aansluit op de v10 gaat de wifi van het modem uit!!! De wifi wordt dan overgenomen door de wifiversterkers.  Kijk even welk type versterkers je hebt als je wil.


Dvs 650


Dvs 650

Wil ik hier aan toevoegen: ik heb 2 van deze versterkers, 1 in woonkamer, andere in slaapkamer. En ze hebben contact met modem via internetkabel


Maar wat doet die dvs 650?? 


Tja, neem aan dat die het wifi bereik versterkt. Zou ook niet weten waar de internetkabel vanuit modem naartoe moet als ik de versterker uit stopcontact haal


Nee, dvs 650 maakt verbinding via het elektriciteitsnetwerk. Niet via de lucht. Dus dat heeft niets met WiFi te maken.

Die dvs 650 heeft u waarschijnlijk voor de tv ontvanger? Als dat goed werkt lekker zo laten zitten. Maar het heeft niets met WiFi van doen.


Ik heb vandaag mijn oude modem voor een nieuwere versie ingeruild. Nu heb ik ineens een andere gebruiksnaam en dus ook ander wachtwoord. Wachtwoord heb ik weer aangepast maar wifi verbinding wordt steeds weer verbroken en dan zegt ie dat wachtwoord onjuist is… hoe kan ik dit probleem oplossen?

Even resumeren, je hebt dus soms verbinging en dan is het wachtwoord dus goed. Bij wat voor soort apparaat gebeurt dit {dus niet de experiabox maar bijvoorbeeld een printer}

 


Dan heb ik kennelijk geen versterkers😉

en nog steeds geen goede wifi-verbinding. Wel als ik op herstelknop op modem druk, dan voor 2minuten wifi op telefoon. Daarna zegt ie weer dat wachtwoord onjuist is🙄


Ok... dan heeft u nu dus een Experiabox v10 (zonder a). Want die heeft een herstelknop. 

Hoe heeft u het wachtwoord aangepast? 


Ook als je naast de Experiabox met je telefoon 2 minuten staat?

 

 


Ok... dan heeft u nu dus een Experiabox v10 (zonder a). Want die heeft een herstelknop. 

Hoe heeft u het wachtwoord aangepast? 

Ja dat klopt.

via mijn telefoon en een link die op instructieblaadje van Experia Box V10 stond. Daar zie ik het probleem niet in hoor


Ook als je naast de Experiabox met je telefoon 2 minuten staat?

 

 

Ja ook dan…. Afstand maakt niet uit bij dit probleem. 


Allemaal bedankt voor het meedenken maar ben er met hulp van KPN helpdesk uitgekomen. 
toch iets met verkeerde wachtwoord.

nu werkt het allemaal weer prima!