Skip to main content

Ik wil mijn V10 vervangen voor een Box 12. Zoals op internet is te lezen gebruikt KPN de oude gegevens en dat wil ik dus niet.

Mijn oude V10 heb ik uit de vuilnisbak gevist omdat daar het wachtwoord op staat maar na vele resets kom ik niet in de nieuwe Box 12.

Hoe krijg ik het voor elkaar om het nieuwe modem te gebruiken met de nieuwe SSID en het nieuwe wachtwoord?

 

Het is maar goed dat je de V10 uit de vuilnisbak hebt gehaald, want daar hoort de V10 niet.

De modem is in bruikleen, dus niet je eigendom en dient op verzoek van KPN retour gestuurd te worden inclusief de bijbehorende netvoeding.

Voor het gemak van de klant worden de wifi-gegevens opgeslagen onder jouw account en bij een nieuw modem weer teruggezet, de meeste klanten vinden dat alleen maar handig.

Je kunt het op 2 manieren aanpassen:

  1. inloggen in de modem en je wifinaam en wachtwoord aanpassen.
  2. de modem een fabrieks-reset geven, dan krijgt de moden de wifigegevens zoals ze op de sticker op het modem staan.

@peter.brit 


Dank je wel @N.N. 

Optie 1. is dat dan in de V10 en de gegevens van de Box 12 invoeren?

Optie 2. ik begrijp dat dit dan op de Box 12 moet gebeuren?


Ik ben wel benieuwd hoe je aan die box 12 komt want in principe wordt de v10 niet omgeruild namelijk. 


@Joep1965 zelf aangeschaft


Van Marktplaats? @peter.brit 

 


Bij een legaal modem worden de gegevens automatisch vanuit de database vanuit de V10 in het andere modem ingevoerd @peter.brit , maar ik weet dus niet of dit een legaal modem is, want bij particulieren wordt de modem uitsluitend in bruikleen verstrekt door KPN en kun je deze dus niet kopen bij KPN.


Van Marktplaats? @peter.brit 

 

Daar staan er in ieder geval genoeg te koop, maar goed, ik laat het maar zo en ga mijn superwifi aansluiten. Hoop dat de wifi nu door heel het huis stabiel(er) is.


Als je V12 aangesloten is kan je hem via deze link resetten, al je huidige instellingen zijn van verwijderd en worden de standaard modem gegevens van de sticker gebruikt. https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/servicetool-reset-fabrieksinstellingen-experiabox-modem.htm

Dat je de V12 heb gekocht via marktplaats is uw keuze, gebeurd vaker. Dit is natuurlijk officieel niet de bedoeling. Bewaar daarom wel je V10, als je ooit opzegt moet je deze retour sturen.


Als je V12 aangesloten is kan je hem via deze link resetten, al je huidige instellingen zijn van verwijderd en worden de standaard modem gegevens van de sticker gebruikt. https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/servicetool-reset-fabrieksinstellingen-experiabox-modem.htm

Dat je de V12 heb gekocht via marktplaats is uw keuze, gebeurd vaker. Dit is natuurlijk officieel niet de bedoeling. Bewaar daarom wel je V10, als je ooit opzegt moet je deze retour sturen.

Uiteraard bewaar ik de V10, de vuilnisbak was in dit geval ook figuurlijk.


Maar wat denk je er op vooruit te gaan met de box 12? De v10 is namelijk nog steeds het beste modem wat kpn heeft?


Maar wat denk je er op vooruit te gaan met de box 12? De v10 is namelijk nog steeds het beste modem wat kpn heeft?

Ben ik niet met je eens, de V14 is veel beter naar mijn mening. Zo hebben we allemaal een eigen mening hierover denk ik. Als de V10 het beste was, had KPN nooit de V12 of V14 uitgebracht en hadden we nu geen modems met WiFi6 gehad...


Als ik me niet vergis mocht er met ZTE geen zaken gedaan meer worden en werd de box 12 geïntroduceerd.  Als ik het aantal problemen ziet met de box 12 t.o.v de v10 dan is mijn conclusie de v10 is het beste modem wat kpn heeft. Mijns inziens heeft wifi 6 voor de gemiddelde gebruiker geen meerwaarde. 


De KPN Box 12 is prima. Het probleem is alleen de firmware die KPN er op zet. Niet kunnen inloggen bijvoorbeeld... 

 


Daar heb je inderdaad een punt @Nick83 


WiFi6 heeft voor gamers zeker wel een meerwaarde @Joep1965.

Dit probleem is met de nieuwe firmware allemaal gelukkig opgelost @Nick83, met de oude software is dit inderdaad een drama.. Verder ziet de nieuwe interface er clean en duidelijk uit. Natuurlijk zijn er altijd wel dingen die beter kunnen maar dat zal je altijd houden. Zo is met de V10 port forwarding soms drama, zo hebben ze allemaal wat.


De echte gamer doet het bekabeld @SaltyBart 😉.


De echte gamer doet het bekabeld @SaltyBart 😉.

Zeker waar, ik heb een 10/10 lan verbinding dus zware overcapaciteit haha (enkel handig voor me interne data transfer naar mijn server). Maar niet iedereen heeft een bekabeling luxe of kennis. Dus daarom is WiFi6 een mooie oplossing. WiFi7 is zojuist gearriveerd en dat zijn helemaal snelheden waar je u tegen zegt. En ik denk dat het mooi is dat providers mee gaan met de nieuwe technieken, dat mensen op oude technologie willen blijven hangen is prima natuurlijk. Maar als mensen een V12 of V14 willen vanwege de snelheden moet dat gewoon gerespecteerd worden zonder dat je elke keer om je oren krijgt dat de V10 de beste is en de rest troep. Leven en laten leven.


Maar wat denk je er op vooruit te gaan met de box 12? De v10 is namelijk nog steeds het beste modem wat kpn heeft?

Mijn wifi was instabiel, zelfs met de wifi-versterkers dus het is gewoon een probeersel.

Maar wat een drama (ligt ongetwijfeld aan mij) maar zelfs na tig-keer mijn V10 resetten, laat de V10 nog de gegevens van de Box 12 zien.

Dus met een oude laptop die nog een netwerkaansluiting heeft (🤣) in kunnen loggen in de V10 en de gegevens van de sticker weer ingevoerd. 

Nu maakt alles weer automatisch verbinding van voor het gehannes 😊.

Nu weer de superwifi resetten en aan de V10 hangen.


In de v10 zit bij wifi instellingen een knop wifi defaults. Die reset specifiek de wifi en had dezelfde truc gedaan als handmatig de wifi sticker gegevens opnieuw invullen.