Skip to main content
Vraag

Nieuw op KPN Glasvezel, Box12 resets paar keer per dag

• August 27, 2026
  • 4 reacties
  • 30 keer bekeken

Sinds 10 dagen een nieuwe KPN Glasvezel aansluiting en Box 12.

Alles leek in orde tot ik klachten kreeg van mijn gezin dat af en toe “het internet” was weggevallen overdag gisteren en vandaag. Vanavond zelf een “blackout” ervaren en zag dat zowel de KPN Wifi access point wegviel alsmede internet access van de bedraadde devices en access points erachter ook. Na een kleine 30 seconden komt alles weer op. Automatische check geeft geen storingen weer in mijn gebied.

Nazoeken op de Box12 en ik zie in system logs dat er vandaag op Aug 27,  7 keer een reset heeft plaatsgevonden vandaag en, 5x op Aug 26 en 1 keer eerder op Aug 16 (in de middag na installatie). Het lijkt erop dat of het modem over zijn nek gaat, of de lijn wegvalt en dan alle services herstarten.

Is dit een voorbode? Enige tips, anders dan de bekende power-cycles en reset pogingen? Genoeg om voor de 14 dagen toch weer terug te gaan naar de oude provider?

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 27, 2026

En heeft u voor dit probleem al gebeld met de klantenservice 0800-0402? Zij kunnen dan meteen met u meekijken. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 27, 2026

En heeft u voor dit probleem al gebeld met de klantenservice 0800-0402? Zij kunnen dan meteen met u meekijken. 

Dat is niet meer dan logisch en ga ik zeker óók doen als ze op de klantenservice morgenochtend weer wakker gemaakt worden door hun chatbot op de nachtdienst. Ik post mede op dit forum om de meer persoonlijke ervaringen te horen van (ex-)klanten en andere ervaringsdeskundigen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 28, 2026

Blijft het glasvezelkastje wel online of gebeurt daar ook wat mee?

LuToLu
Slimmerik
  • Slimmerik
  • August 28, 2026

@gdhgdh mischien ook even de adapter van de Box 12 nakijken op de volgende pagina Defecte adapter Box 12