Skip to main content
Vraag

Nieuwe bewoners willen ons KPN modem houden, wat zijn de mogelijkheden?

• July 1, 2026
  • 32 reacties
  • 315 keer bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Pruygje
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • July 5, 2026

jongens, kom op zeg.

ik heb gelijk, nee ik heb gelijk, nee, want, ja maar…

Ik denk dat de OP nu genoeg opties heeft een van verschillende kanten een mening of het al dan niet achterlaten, overdragen of meenemen van haar oude modem cq apparatuur.

give it a rest.

@Jasper van KPN slotje d'r op?

• July 5, 2026

Wat mij betreft gaat het gewoon om de (on)mogelijkheden langs te lopen, niets mis mee nmi.
En zo mogelijk een werkende oplossing te vinden, buiten de onmogelijkheden van kpn om.
Geheel niet in mijn eigen belang trouwens.

give it a rest.

Dat is mijn advies aan jou ook  :-)

Overigens,  eens, dit is nu weer typisch iets waarvan we de details niet kennen en dan maar wat aannames doen. Dan gaat er veel tijd heen met het praten, meer dan om het probleem op te lossen voor een deskundige ter plaatse.
En zo gaat dat wel vaker als een gebruiker cq niet-techneut iets gaat beschrijven.

• July 5, 2026

Eigenlijk laat dit topic wel zien waarom je niet voor apparaten moet kiezen die niet bekabeld verbonden kunnen worden met de modemrouter. En geen systemen nemen waar je zelf de netwerkinstellingen/wifi niet van kan beheren.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 5, 2026

Je laat niks achter voor de nieuwe bewoners. Behalve de NT.

Maar je abonnement inclusief het modem verhuist met je mee. Dat moet je meenemen. 

Nieuwe bewoners oude adres nemen nieuw abonnement of verhuizen ook hun huidige abonnement. En nemen hun eigen modem mee.

Wat wel kan voor IoT apparaten als thermostaat: zij passen in hun modem de gegevens exact gelijk aan jouw huidige ssid en wpa. Dan werkt alles gewoon weer. 

• July 5, 2026

Heb je de vraag en de overige berichten wel gelezen ?
Of alleen de titel is al genoeg.

Van de vraagsteller horen we al even niet meer, die denkt “waar ben ik nou weer aan begonnen”  :->

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 5, 2026

Om me niet te laten beïnvloeden expres niet gelezen. Er wordt vaak zoveel voorgesteld in zo'n topic dat ook ik de weg kwijt raak. En door de bomen het bos niet meer zie.

• July 5, 2026

OK, aha, duidelijk.  :-/

De algemene overkoepelende factor is hier de beperkte mogelijkheden van kpn.
Er wordt bijvoorbeeld ook vaak gevraag om een overlap bij verhuizen.