Skip to main content

Beste KPN medewerker en mede-forumbezoekers,

Toen ik vandaag een instelling van mijn modem wilde veranderen via de mijnmodem.kpn domeinnaam of 192.168.2.254 IP-adres kreeg ik een melding dat het certificaat ongeldig is op Google Chrome. Echter krijg ik deze melding niet op Mozilla Firefox. Op mijn telefoon krijg ik de melding voor zowel Chrome als Firefox. Los van dit probleem werkt de webinterface van de KPN Box 12 niet goed op Firefox voor Linux in mijn geval, aangezien hij me er na een tijdje automatisch uitlogt en dan voor een aantal minuten zegt dat het wachtwoord niet klopt. Dit lijkt vooral te gebeuren als ik de client list wil bekijken.

De modem is vanavond nog een aantal keer gereset om te kijken of dit deze problemen oploste, dit maakte geen verschil.

Het certificaat lijkt nog geldig te zijn tot 27 september.

Het betreft ook een fresh install van Fedora Linux en een telefoon die Android 11 draait met de nieuwste updates.

Ik begrijp dat ik in de tussentijd de certificaatmelding kan negeren door onder geavanceerd te klikken op doorgaan, maar het mooiste lijkt me om dit op te lossen. Weet iemand hier meer over?

  Bij voorbaat dank.

Hallo @nand , is bekend, er wordt door KPN naar een oplossing gezocht.

 


Nou ja... dat weet ik niet. Ik had het vorige week ook. Iemand anders had er een topic voor aangemaakt. Want die had dit probleem. Toen ik checkte in Google Chrome had ik het ook. Maar later niet meer.

Het ssl certificaat van mijnmodem.kpn zit gekoppeld aan het "KPN PKIoverheid" certificaat.

Dit certificaat is geldig tot eind dit jaar en wordt daarna niet meer verlengt. Men stopt met dit certificaat.

https://certificaat.kpn.com/pkioverheidcertificaten/?product=pkioverheid-certificaten

Je zou bijna denken dat webbrowsers het soms daarom nu al in twijfel trekken.

KPN zal dus ter zijne tijd op zoek moeten naar een andere CA. Lijkt me verstandig daar niet te lang mee te wachten.


Hallo @nand, we herkennen inderdaad dit issue. Collega Erik heeft in een ander topic een reactie gegeven:
 


Onze techneuten zijn er mee bezig.Â