Skip to main content
Vraag

Onstabiel wifi netwerk sinds er kortsluiting is geweest

• May 6, 2026
  • 2 reacties
  • 47 keer bekeken

Beste , 

afgelopen weekend heb ik meerdere malen kortsluiting  ( vocht in een stopcontact in de tuin )gehad waardoor mijn aardlek schakelaar een x aantal is afgeslagen en weer ingeschakeld is , zo ook is de modem (v10) een aantal x snel achter elkaar spanningsloos geweest, nu is het probleem van kortsluiting opgelost, maar nu heb ik het probleem dat ik mijn wifi netwerk niet meer stabiel krijg , niet alle wifipunten worden groen , en veel apparaten zijn wel verbonden met wifi , maar hebben dan geen verbinding met internet , voorheen had een stabiel netwerk , kan het zijn dat er iets kapot is in de v10 door piekspanning ?

ik heb 4 wifipunten in huis , en deze branden voorheen altijd groen , nu is het een drama om ze stabiel te krijgen , ook mijn telefoon ( iPhone) heeft moeite om de wifi vast te houden.

ik heb 1 tv ontvanger bedraad aangesloten, en deze geeft geen problemen 

2 reacties

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • May 7, 2026

Hoe ziet het netwerk er verder uit? Staat de wifi aan op de V10 en zijn de punten verdeeld over het huis. Of staat de wifi op de V10 uit met een wifi punt ernaast. Want dan zou het ook kunnen dat je 1e wifi punt bijvoorbeeld niet meer helemaal goed werkt en problemen geeft. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 7, 2026

V10 maakt onderdeel uit van het mesh netwerk  , verder zijn er 4 superwifi’s  (2x1 en 2x2) die verdeelt door het huis staan , alle draadloos verbonden 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Goedemorgen ​@NickVE en bedankt voorjouw bericht!

Het lijkt er inderdaad op alsof de SuperWifi punten van slag zijn geraakt door de kortsluiting dus goed dat je dat via deze weg kenbaar maakt. We zijn inmiddels al weer een paar dagen verder, wat is op dit moment de situatie? Mocht deze nog steeds hetzelfde zijn, dan zou mijn eerste advies zijn om de SuperWifi punten eens een zogenaamde schone installatie te geven en dat doe je als volgt;

1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het SuperWifi punt zal zich nu installeren en koppelen aan het modem. Geef dit proces de tijd, laat de SuperWifi een half uur aangesloten. Als de installatie is gelukt dan brand het lampje groen. En zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden (na 1-2 minuten rood branden).
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis als voorheen.

Hopelijk zorgt dit ervoor dat je weer gebruik kunt maken van de SuperWifi punten zoals je dat mag verwachten 🙏🏻Mocht je er onverhoopt niet uitkomen, dan kun je voor directe ondersteuning ook altijd nog een belafspraak inplannen met onze Helpdesk. In ieder geval zie ik je bevindingen graag tegemoet! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 10, 2026

Tot nu toe lijkt alles weer stabiel te draaien , alle Sw’s zijn weer geconnect en op dit moment ook allemaal gesynced ipv geconnect , wifi verbinding op de apparaten valt ook niet meer weg.

wel geprobeerd een modemcheck te doen via de website van kpn, maar dan krijgen ze bij kpn de modem niet gevonden , en dat geven ze aan dat we moeten proberen om de modem te resetten, maar zolang het stabiel draait blijf ik er vanaf