Skip to main content
Vraag

Poort 21 openzetten op KPN Box 12 is niet mogelijk

• August 4, 2026
  • 3 reacties
  • 23 keer bekeken

Hallo,

Ik moet poort 21 open zetten voor een ftp klusje. Op zich zou dit geen probleem moeten zijn maar als ik inlog in mijn modem en ga naar Beveiliging en kijk bij middel staat TCP Doel poort nummer 20-21 ftp geblokkeerd.

Dus pas ik het aan naar Aangepast (waar de knop Alles blokkeren groen is), maar daar staat poort 21 niet tussen. Wel TCP Doel poort nummer 20 ftp.

Als ik die op open zet heeft dat geen effect op het kunnen ftp’en. Moet ik eerst de modem opnieuw uit- en aanzetten of zoiets?

Ergens doe ik vast iets fout. Maar wat? Kan iemand van KPN mij dit uit leggen?

Martin

3 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 4, 2026

Zet de beveiliging op standaard.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 4, 2026

Zet de beveiliging op standaard.

Ik wil wel de beveiliging op een veilige hoogte houden. Standaard lijkt mij minder veilig dan middel, vandaar dat ik dat ik daar huiverig voor ben. 
Dat was ook de reden dat ik koos voor Aangepast.

Ik heb trouwens wel veilig geprobeerd, maar daarmee kon ik nog steeds niet FTP’en. Daarom heb ik ook het idee dat ik iets fout doe.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 4, 2026

​@Martin_1 Beveiliging is een benoeming van KPN, de niet juist is. Het is firewall, maar deze beschermt niet jou voor hacker vanuit buitenwereld, deze beschermt de buitenwereld voor jou (uitgaande firewall). KPN is de enige provider, de zo hun klanten beperken en betuttelen.