Skip to main content
Beantwoord

Poort 3 op V10A kan niet als afgezonderd netwerk geschakeld worden

• December 19, 2025
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

Experia 10A heeft ook probleem dat inschakelen poort 3 niet als afgezonderd netwerk geschakeld kan worden. Wordt groen en als je later kijkt is hij weer grijs. Apparaten zijn ook gewoon te vinden van af het hoofd wifi netwerk.

Admin: afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Beste antwoord door Alex van KPN

@JanD ik had die A inderdaad gemist. 

@Jlooo, ik vermoed dan ook dat je het hier over de vaste poort voor een gastnetwerk hebt. En dat is inderdaad poort 3. Begrijp ik het dan goed dat je dit in de interface open zet en dat het daarna weer dicht gaat? Zie je dan ook in beeld de melding dat de wijzigingen zijn opgeslagen?

Voor de duidelijkheid, dit heb je als volgt gedaan:

• Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  • Ga naar Thuisnetwerk en daarna naar Ethernetpoorten
  • Zet het schuifje van poort 3 op groen en wacht een moment tot je de melding ziet dat de wijzigingen zijn opgeslagen
  • Reset anders de modem: Reset het KPN modem V10A en probeer het opnieuw

4 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • December 24, 2025

Hi ​@Jlooo, zoals je ziet hebben we je vraag losgekoppeld en als nieuw topic aangemaakt. 

Is je vraag specifiek over de 3e poort? Zo niet, heb je ook en andere poort geprobeerd? 

Wat je in ieder geval kunt proberen: 

Laat je ons weten of dit heeft geholpen? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 24, 2025

Beste ​@Alex van KPN , ​@Jlooo heeft het over de V10 A

• December 24, 2025

Waarschijnlijk zal ​@Jlooo de gastennetwerk functie bedoelen. Bij andere modellen is dat poort 4. Maar de v10a heeft maar 3 poorten, dus bij dit model zal da poort 3 zijn.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 29, 2025

@JanD ik had die A inderdaad gemist. 

@Jlooo, ik vermoed dan ook dat je het hier over de vaste poort voor een gastnetwerk hebt. En dat is inderdaad poort 3. Begrijp ik het dan goed dat je dit in de interface open zet en dat het daarna weer dicht gaat? Zie je dan ook in beeld de melding dat de wijzigingen zijn opgeslagen?

Voor de duidelijkheid, dit heb je als volgt gedaan:

• Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  • Ga naar Thuisnetwerk en daarna naar Ethernetpoorten
  • Zet het schuifje van poort 3 op groen en wacht een moment tot je de melding ziet dat de wijzigingen zijn opgeslagen
  • Reset anders de modem: Reset het KPN modem V10A en probeer het opnieuw