Skip to main content

Ik heb een Solar Edge installlatie zonnepanelen sinds 2016 -2017 . Sinds aug 2021 kan ik niet meer de status en opbrengst zien van de panelen via de app van Solar Edge.  De installatie op zich werkt goed.  Mijn omvormer (SE4000)  kan geen wifi aan en is verbonden via Lan kabel. De verbindingscheck geeft als resultaat  11110000  , geen TCP , geen DHCP.  Ik had een internet abb. bij Tele2  via modem Experia V8.  Inmiddels overgenomen door KPN. Ik meen in 2021. 

Mijn installateur komt kijken , checkt de Lan verbinding die goed is en zegt : 2 poorten wijzigen  : 1e poort 4*2 en 1*1  2e poort 5*1 en 5*2 , TCP poort - 443 en -80 . Dat moet je aan je provider (KPN dus) vragen. KPN doet dat dus nieten stuurt mij  (vorige week)  een nieuw modem KPN Box 12 (Sagemcom  broadband sas). Probleem blijft het zelfde. Ik kan natuurlijk inloggen in mijn modem maar waar (port forwarding ?) en wat  in vredesnaam moet ik nu waar invullen ?  Wie helpt ? 

Hallo @Jan B Bubbels, welkom op het forum! Je hebt nu een Box 12 gekregen lees ik. Dan lees je in dit Kennisbank artikel alles over hoe je een Port Forward instelt op de Box 12:

Houd de handleiding van je omvormer bij de hand. Daar zou in moeten staan welke poort of poorten je moet forwarden.