Skip to main content
Beantwoord

Minecraft server niet meer te bereiken vanuit buitenaf sinds modemupdate

• April 20, 2025
  • 1 reactie
  • 23 keer bekeken

Hallo,

Er is sinds een paar weken een update geweest en nu is de interface super flashy.

Hartstikke mooi, alles werkte perfect voorheen. De interface was misschien basic maar zolang alles werkt heb in daar geheel geen moeite mee. Nu hebben we een mooie interface en zijn er wat problemen onstaan. Ik had een servertje draaien om met mijn broers een beetje te minecraften.

Na de update is de server onbereikbaar van buitenaf en dat vind ik zachtgezegd jammer.

Eerst heb ik een rondje gezocht hoe ik dit kan verhelpen.

1 port fortward opnieuw instellen: werkt niet.

2 firewall regels aanpassen: werkt niet, als ik een ipv4 regel aanmaak komt deze in de lijst ipv6. (bijzonder).

Ook maakt het niet uit welk lvl bescherming ik instel, server blijft onbereikbaar.

3 factory reset, en dan alles weer opnieuw instellen: geen resultaat.

Het mooie is, als ik de server in DMZ zet dan is hij meteen vindbaar van buitenaf. doet mij denken dat de modem roet in het eten gooit.

Is er iets wat ik kan doen?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Crackmeatinny, welkom op onze community! Heb je dit in de tussentijd nog werkend gekregen? Dit moet met de instellingen wel op te lossen zijn maar alles werkt nu even net wat anders. Inhoudelijk heb ik er niet heel veel verstand van maar volgens mij zit je al wel een stuk in de juiste richting. Je kunt proberen IPv6 eens uit te zetten

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 24, 2025

Hoi ​@Crackmeatinny, welkom op onze community! Heb je dit in de tussentijd nog werkend gekregen? Dit moet met de instellingen wel op te lossen zijn maar alles werkt nu even net wat anders. Inhoudelijk heb ik er niet heel veel verstand van maar volgens mij zit je al wel een stuk in de juiste richting. Je kunt proberen IPv6 eens uit te zetten