Skip to main content

Ik kan niet meer dan 2 poorten forwarden.   

Aangezien met deze firmware Upnp niet meer werkt moet ik een hele waslijst aan poorten forwarden maar na de 2de poort vervangt ie de derde zodat er nooit meer dan 2 open kunnen staan ?

Hoi @Eddy75, dit is niet een issue wat mij bekend is, welke firmwareversie heb je precies? En waar loop je tegenaan?
Ik heb hier nog wel een paar handige topics over:

 

 


box 14 firmware V14.C.23.16.00 

Ik wil vanuit mijn nas (qnap) via Upnp een hele rits poorten openzetten. Maar sinds kort werkt de Upnp 

niet meer. (heeft wel gewerkt)  

Dus als tussenoplossing wilde ik met de hand wat poorten openzetten. Maar ik krijg er niet meer open dan 3.   Die werken alle drie wel goed echter ik moet ik minimaal iets van 16 open hebben 

(alleen de vpn heeft al 5 poorten op de nas nodig) 

 

Bij de 4de poort openzetten verdwijnt de eerste opengezette poort.  

enz..   Dus effectief zijn er maximaal 3 poorten mogelijk.   

 

 


Hi @Eddy75! Een paar vragen vanuit de technische collega's die graag willen uitzoeken waar dit fout gaat. Ze willen dit z.s.m. reproduceren om het te analyseren, maar dat is nog niet gelukt.

  1. Welke poorten probeer je te openen waarbij deze fout optreedt?
  2. Welke protocollen worden gebruikt?
  3. Als je screenshots kunt delen dan zou dat fijn zijn (poets gevoelige info dan even weg)

Heb je toevallig al een herstart geprobeerd?

 

Hoor graag van je!


Ik ben momenteel bezig om alles uit te zetten,  Even de NAS direct aan de 10 Gbit poort van de Box 14 gehangen.   de Box 14 aan het herstarten en de NAS ook (duurt wel 15 minuten.  

 

Normaal zit er een Zyxel XS1930 10 poorts 10 Gbit switch tussen (level 2) 

 

 

Op het modem even om te testen echt ALLES open gezet.  

Ik heb de Upnp om te testen even uitgezet en op de NAS ook. 

Zo dadelijk ga ik ze 1 voor 1 weer aanzetten om te checken of dan wel een verbinding kan worden opgezet met Upnp.    

Ik zal zo dadelijk wat screenshots maken en die hier plaatsen over de te openen poorten.  (minus de gevoelige info dan he  :)  

 

Goed nieuws.   Zonder de switch ertussen krijg ik wel de melding dat de Upnp werkt. 



Ik zal zo de firewall op de nas weer aanzetten en kijken of alles blijft werken. 
 

 


Alles weer via de switch aangesloten en weer geen Upnp meer.  

Alle instellingen van de switch doorlopen en blijkbaar stond er een rule aan zodat alle Upnp werd geblokkeerd.   

Na het wegdonderen van die regel werkt alles weer als een zonnetje.  

Nu kan ik pas echt gaan genieten van de box 14 en 4 Gbit  :)  

Bedankt voor het meedenken en je kan dit als opgelost beschouwen  

 


Alles weer via de switch aangesloten en weer geen Upnp meer.  

Alle instellingen van de switch doorlopen en blijkbaar stond er een rule aan zodat alle Upnp werd geblokkeerd.   

Na het wegdonderen van die regel werkt alles weer als een zonnetje.  

Nu kan ik pas echt gaan genieten van de box 14 en 4 Gbit  :)  

Bedankt voor het meedenken en je kan dit als opgelost beschouwen  

 

Dat is wat ik graag lees! Gelukkig. Bedankt voor de snelle terugkoppeling.

Maar die poorten die overschreven worden heeft niets met jouw switch te maken lijkt me. Dus dat is nog wel interessant alleen hebben we dat nog niet kunnen reproduceren. Maar ik snap dat je dat nu niet meer nodig hebt.