Skip to main content

Ik probeer PortForwarding in te stellen op KPN Box met de meest recente firmware. Wat ik ook probeer, het werkt niet.
Hieronder de opgegeven info.

Volgens de info bij Internet IP Adres (i) zou dit moeten werken. 0.0.0.0/0 betekent dat je elk extern IP adres wordt geaccepteerd. Via portchecker getest: resultaat is dat poort nog steeds gesloten is.
Ipv 0.0.0.0/0 heb ik ook leeg en * geprobeerd. Hetzelfde resultaat.
Als laatste gekeken naar IPv6. Daar krijg ik het volgende resultaat.
 

 Het IPv6 adres is van “mark” hierboven. Hij geeft een foutmelding aan, Maar wat?

Als iemand me hiermee kan helpen? Maar het zou ook kunnen zijn dat er iets in het modem fout zit. En ja: ik heb het modem opnieuw opgestart.

In principe ziet het er goed uit en zou het moeten werken. Zit er een actief device achter de poort 30777 of zit er op de beamer pc zelf nog iets wat de communicatie tegenhoudt?

de 0.0.0.0/0 is hetzelfde als gewoon leeg veld.

Als het firewall level even tijdelijk als test op LOW wordt gezet dan kan even bekeken worden of dit verschil maakt.

Bij de afdeling ipv6 wordt er een forward gezet naar een fe80 local ipv6 adres. De router geeft hier waarschijnlijk een error op omdat dit niet gerouteerd kan worden. Het is dus zaak om hier een publiek routeerbaar ipv6 adres te configureren.


In principe ziet het er goed uit en zou het moeten werken. Zit er een actief device achter de poort 30777 of zit er op de beamer pc zelf nog iets wat de communicatie tegenhoudt?

de 0.0.0.0/0 is hetzelfde als gewoon leeg veld.

Als het firewall level even tijdelijk als test op LOW wordt gezet dan kan even bekeken worden of dit verschil maakt.

Bij de afdeling ipv6 wordt er een forward gezet naar een fe80 local ipv6 adres. De router geeft hier waarschijnlijk een error op omdat dit niet gerouteerd kan worden. Het is dus zaak om hier een publiek routeerbaar ipv6 adres te configureren.

Dank je. Er zit uitsluitend een switch tussen. Maar zowel switch als beamer pc zijn actief. Ik heb inderdaad als test de firewall op LOW gezet, maar maakt niet uit.
Zou het nog uitmaken dat ik een kleinzakelijk abonnement heb?


Nee klein zakelijk abonnement verandert niets volgens mij. Maar deze functie zou gewoon moeten werken. Ik heb zelf een dergelijke port forward staan maar dan op een ander poortnummer en die functioneert. Is er een mogelijkheid om het richting een andere pc of een ander poortnummer te gebruiken om uit te sluiten dat het hierop mis gaat.

 


Nee klein zakelijk abonnement verandert niets volgens mij. Maar deze functie zou gewoon moeten werken. Ik heb zelf een dergelijke port forward staan maar dan op een ander poortnummer en die functioneert. Is er een mogelijkheid om het richting een andere pc of een ander poortnummer te gebruiken om uit te sluiten dat het hierop mis gaat.

 

Er vanuit gaande dat de router OK is moet het aan de PC liggen. Ik bedenk me dat de PC nu anders in het netwerk hangt (extra router eruit, switch erin). Het zou kunnen dat de firewall van de PC hem nu tegenhoudt obv bijv domein, privé openbaar. Morgen even naar kijken. Ik laat het weten.


Nee klein zakelijk abonnement verandert niets volgens mij. Maar deze functie zou gewoon moeten werken. Ik heb zelf een dergelijke port forward staan maar dan op een ander poortnummer en die functioneert. Is er een mogelijkheid om het richting een andere pc of een ander poortnummer te gebruiken om uit te sluiten dat het hierop mis gaat.

 

Er vanuit gaande dat de router OK is moet het aan de PC liggen. Ik bedenk me dat de PC nu anders in het netwerk hangt (extra router eruit, switch erin). Het zou kunnen dat de firewall van de PC hem nu tegenhoudt obv bijv domein, privé openbaar. Morgen even naar kijken. Ik laat het weten.

Het was inderdaad het netwerkprofiel van de PC. Doordat de PC nu rechtstreeks op KPN box 12 zat heeft Windows het netwerkprofiel veranderd van privé naar openbaar. Vervolgens hield de firewall de verbinding tegen, omdat deze verbinding alleen toegestaan was voor privé. PC weer netwerkprofiel privé gegeven, probleem opgelost. Instellingen van box 12 waren dus goed.
Ik vermoedde dat het probleem in box12 zat omdat ik ook de firmware van box 12 heb geupdate. En toen werkte het niet meer, maar in dezelfde periode is dus ook het netwerkprofiel veranderd.
Met dank aan BruisTablet voor meedenken.