Skip to main content

Hoi,

na de update van vannacht (met de nieuwe KPN-UI) werkt de port forwarding niet meer.

Heb alle stappen gevolgd die beschreven staan op de volgende pagina:
https://community.kpn.com/kennisbank%2Dmodems%2D145/experia%2Dbox%2Dv10%2Dport%2Dforward%2Dinstellen%2Dupnp%2Daanzetten%2D563221 

Dus:

• UPnP aangezet
  • Firewall op standaard (alles doorlaten)
  • DMZ op IP adres gezet
  • en uiteraard een portforwarding rule aangemaakt en actief gezet

Dit werkte na de laatste update van vorige week wel!

Weer een update verder, wederom alle instellingen OPNIEUW moeten doorvoeren…. Maar deze keer zonder succes.

Ook erg jammer dat er nog steeds niet voorzien wordt in het backuppen van je instellingen! Zou toch wel handig zijn als je na een update merkt dat je instelling wederom zijn verdwenen, je in ieder geval een backup terug kunt zetten van je instelling…

Met klantenservice gebeld… deze geeft aan hier niets aan te kunnen doen. De enige oplossing is een FritzBox huren of aanschaffen… Dus KPN doet een update waardoor iets niet meer werkt, en de oplossing is dan de klant op extra kosten te jagen???

Hopelijk heeft iemand een andere oplossing voor mij en een ieder die hetzelfde probleem heeft.

Groetjes Michiel

Ik zou voor een Fritzbox gaan ​@Michiel P. , check ook eens de gerelateerde onderwerpen, ik zie al een paar dagen lang alleen maar klachten na de laatste update. Als je niet langer betatester wil zijn, moet je van de KPN spullen af.

Hi ​@Michiel P., we doen ons best om bij updates de bestaande instellingen in je KPN modem mee te nemen. Dat lukt helaas niet altijd. 

Extra informatie vind je ook in onze Experia Box V10 Product Update:

Aandachtspunten van de overgang (migratie) naar KPN Software

In het algemeen geldt: merk je gekke dingen na de migratie, reset dan je V10. We zien dat dit over het algemeen raar gedrag van het modem oplost. 

Wil je alleen de wifi instellingen resetten dan is het niet meer nodig om je hele apparaat te resetten. Hiervoor is in de webinterface nu een aparte wifi reset optie beschikbaar (via Instellingen > Systeem).

Overnemen van bestaande instellingen

Bij de migratie naar de KPN Software doen we ons uiterste best om alle instellingen van je V10 over te nemen. Het kan gebeuren dat dit niet volledig lukt. Denk aan dingen als DMZ of het aanstaan van het gastnetwerk. In dat geval zal je de instellingen na de migratie zelf moeten aanpassen. Het kan daarbij verstandig zijn om je V10 te resetten.

Wat niet wordt overgenomen zijn handmatig ingestelde kanalen voor je wifi. Dit zal weer op automatisch staan. Dat is ook de aangeraden instellingen van ons uit, maar je kunt dit weer aanpassen als je wilt.

Kan ook zijn dat je port forwards ziet staan die je niet zelf hebt aangemaakt. Dit zijn overblijfsels vanuit de eerdere firmware en hebben nu geen functie meer. Je kunt deze gerust verwijderen.

Wat portforwarding betreft, dat moet lukken met deze stappen: port forward instellen op een modem met KPN Software. Lukt het niet, reset dan je V10 en probeer het dan nog eens.

Een ander modem zoals een FRITZ!Box is inderdaad een alternatief, en dat kan zeker handig zijn als je zelf graag je instellingen in de hand houdt. Niks moet natuurlijk, maar het kan wel een goede zijn om te overwegen. Als je dat interessant vindt, hier vind je ook meer informatie over gebruik van een eigen modem:

Die stappen had ik dus al gevolgd... zie oorspronkelijk bericht. Ook het modem resetten had ik al gedaan.  Geen succes…

Ben het beu en heb zelf een fritzbox gekocht.

Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen dan ​@Michiel P.. Ik hoop dat de FRITZ!Box je beter gaat bevallen!

Reageer