Skip to main content
Vraag

Printer (Epson WF 7525) krijgt geen verbinding meer na update KPN modem

• 25 februari 2025
  • 5 reacties
  • 61 keer bekeken

Na de laatste modem update wil mijn printer geen wifi verbinding met het modem maken.

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8320 reacties
  • 25 februari 2025

Beste ​@Henk2611 er zijn 2 mogelijkheden:

1. de printer heeft moeite met WPA, stel uitsluitend WPA2 in op de router.
  2. de printer heeft moeite de 2,4-band te vinden. maak via ‘extra wifi’ een 2,.4-band aan en laat de printer daarmee verbinden.

Succes.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16405 reacties
  • 28 februari 2025

Hoi ​@Henk2611. Welkom op de community! Welke ExperiaBox heb je in huis? Heb je inmiddels al “extra wifi” ingeschakeld op modem, zoals ​@JanD hierboven voorstelde. Ik ben benieuwd of dat het probleem inmiddels heeft verholpen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 1 maart 2025

Nee, het probleem is niet opgelost. Vreemd genoeg ziet de router de printer, maar de printer geeft foutmeldingen: 

• Er zijn meerdere netwerknamen (SSID) gedetecteerd die overeenstemmen met de ingevoerde netwerknaam.
  • Er zijn conflicterende kanalen op uw router of toegangspunt gedeteccteerd.

Ik heb het extra netwerk 2.4 Ghz aangezet, beveiligein op WPA2-Personal. Maar ook dit mag niet baten.

Voorheen kon ik simpelweg via de wps knop op het modem ook de prnter verbinden, maar als ik dat nu doe krijg een een google ipadres wat vervolgens ook niet werkt.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Wat vervelend dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Ik had gehoopt dat dit zou werken. Je kunt proberen de printer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw te verbinden met het netwerk. Als dat ook niet helpt, is er misschien iemand die dit leest en een oplossing heeft.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 80 reacties
  • 3 maart 2025
Henk2611 schreef:

Voorheen kon ik simpelweg via de wps knop op het modem ook de prnter verbinden, maar als ik dat nu doe krijg een een google ipadres wat vervolgens ook niet werkt.

@Henk2611 

Google IP adres?🤔
Bedoel je misschien een 169.254..(APIPA) adres of wat anders?

Heb je ook geprobeerd de printer te verbinden via het printer bedieningspaneel?
Dus niet via software/apps/WPS.
Dus op het printer bedieningspaneel het SSID kiezen en wachtwoord invullen.
Zet dan ook de WiFi 2,4GHz van 802.11ax terug te naar 802.11b/g/n en de beveiliging op alleen WPA2 zoals hierboven ook al aangegeven.
Kijk eens of dat lukt en/of wat er precies fout gaat?
Je kan dan ook een netwerk/status pagina laten printen.

Ik zie dat dit ook een oudere (2012) printer is?
Tweakers: Epson Workforce Pro WF-7525 Specificaties
Grote kans dat je dan met dezelfde problemen te maken krijgt zoals beschreven in deze andere recente topics:

Geen verbinding met Epson sx535wd na update van Experiabox V10
Epson printer Stylus SX420W verbinden via wifi lukt niet
Afwijkend IP adres printer na update v10 (HP 3050a)
Printer krijgt geen (bereikbaar) IP-adres (meer) van het KPN modem (HP 3050a)
Epson printer verbind niet meer met Wifi na update V10

Reageer