Skip to main content
Beantwoord

Probleem met FTP naar bol.com productfeed

• June 12, 2026
  • 7 reacties
  • 44 keer bekeken

Hansja
Deelnemer

Om bij BOL.com een productfeed op te kunnen halen heb ik mijn IP adres doorgegeven aan BOL zodat deze daar bekend is ( gewhitedlisted) ik probeer dan met Filezilla een FTP verbinding op te zetten maar krijg telkens een timeout. Volgens BOL zien ze ook geen “connectie aanvraag binnenkomen".

Het lijkt er op dat er mogelijk een instelling in de Experiabox niet goed staat of dat er toch een andere I{ adres word mee gezonden dan ik heb opgevraagd via whats mijn IP. 

Is er iemand die ook een KPN Experiabox heeft en ook bij Bol procuctfeeds ophaald en waarbij dat wel lukt dan hoor ik graag wat de instellingen zijn. 

Alvast bedankt Hans

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Hansja zo te lezen ben je een zakelijke klant gezien de term ‘productfeeds’en kun je het beste even met de zakelijke helpdesk via 0800 0403 contact opnemen.

Succes.

7 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 12, 2026

Beste ​@Hansja zo te lezen ben je een zakelijke klant gezien de term ‘productfeeds’en kun je het beste even met de zakelijke helpdesk via 0800 0403 contact opnemen.

Succes.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 12, 2026

Via FTP is wel erg old-skoel. Zet je beveiligingsinstellingen op jouw Experiabox eens wat lager.

• June 12, 2026

Of SFTP gebruiken ?

Hansja
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 12, 2026

Het programma ( Filezilla) staat op SFTP . dit is wat ik voor foutmelding krijg:

21:06:49 Status: Adres bepalen van apm-feed.unftp.bol.com 21:06:49 Status: Verbinden met 79.170.102.72:21... 21:07:09 Fout: Verbinding verlopen na 20 seconden inactiviteit 21:07:09 Fout: Kan niet verbinden met server 21:07:09 Status: Wachten om opnieuw te proberen.... 21:07:14 Status: Adres bepalen van apm-feed.unftp.bol.com 21:07:14 Status: Verbinden met 79.170.102.72:21... 21:07:34 Fout: Verbinding verlopen na 20 seconden inactiviteit 21:07:34 Fout: Kan niet verbinden met server

Hansja
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 12, 2026

JanD,  ik ben geen zakelijke klant maar gebruik de aansluiting soms voor wat kleinzakelijke doeleinden  zoals deze.

• Wijsgeer
  • June 12, 2026

Heb je al geprobeerd het firewall beveiligingsniveau van de experiabox op “standaard” te zetten?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 12, 2026

SFTP is overigens wat anders dan FTP. De naam doet vermoeden dat het om het zelfde gaat, maar dan met een beveiligingslaag eroverheen. Maar het is een heel ander protocol, namelijk via SSH en dan op poort 22.

FTPS is daarentegen wel het FTP-protocol met een SSL/TLS beveiligingslaag eroverheen. Maar dat moet Bol.com dan wel ondersteunen, en dat gaat gewoon via poort 21, maar ook over 990. 

Voor nu lijkt het erop dat je modem nu FTP blokkeert, dus zet je beveiligingsinstellingen daarvan eens wat lager. En test het ook eens uit met een andere FTP-server

Ik raad wel aan om te kijken of je FTPS kan gebruiken in je FTP-cliënt, en te testen of dat op deze Bol-FTP server werkt.