Beste lezer,
Na de modem (box 12) update van 15/16 mei 2024 loop ik tegen problemen aan met bepaalde apps.
Ik heb een glasvezelverbinding, aangesloten op de KPN modem box 12 die op zijn beurt verbonden staat met een Fritz!Box 3490 welke weer in verbinding staat met 3 Repeaters (2x 1750E en 1x 3000 AX). De WiFi op de modem heb ik uitstaan, via de Fritz heb ik een (WiFi-)mesh opgezet.
Vóór de update draaide alles prima. Nu, na de update lukt het met bepaalde apps niet meer om in te loggen, andere apps draaien dan weer tergend langzaam, terwijl het signaal sterk is. De ABN Amro internetbankieren app is een goed voorbeeld waarmee het inmiddels niet meer lukt om via WiFi in te loggen, via 4G is er niets aan de hand. Het probleem ervaren op diverse apparaten (laptops, smart-TV en smartphones).
Ik heb uiteraard de modem en Fritz!Box diverse malen van het stroom gehaald, maar dat biedt geen oplossing. Inmiddels heb ik de firewall in de modem ook naar de laagste stand gezet als test, ook geen oplossing. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen en waar het probleem zich mogelijk bevindt.
Heeft het met ipv6 te maken (beide modem en fritzbox staan op ipv4 ingesteld)? Waarom doen sommige apps het wel, andere het steevast niet? Ik zou het erg op prijs stellen als iemand hierover mee kan denken!