Skip to main content
Vraag

Problemen Wifi ondanks 3x SuperWifi (snelheid zakt + ping spikes)

• January 26, 2026
  • 4 reacties
  • 12 keer bekeken

Hallo KPN Support,

Ik neem contact op omdat mijn wifi-prestaties nog steeds slecht zijn, ondanks dat ik drie SuperWiFi boosters heb geplaatst.

Opstelling:
- Modem op de begane grond
- Booster 1: begane grond
- Booster 2: 1e verdieping
- Booster 3: 2e verdieping

Problemen:
- Dicht bij het modem is de snelheid goed.
- Zodra ik ergens anders in huis zit (ook op verdiepingen met een booster), zakt de snelheid aanzienlijk.
- Daarnaast heb ik veel ping spikes/latency pieken tijdens het gamen op mijn telefoon en op mijn PS5, waardoor het vaak lagt.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Modem gereset (reset/fabrieksreset) en alles opnieuw opgestart.
- Verder de standaard stappen geprobeerd, maar niets lijkt te helpen.

Kunnen jullie mijn verbinding en de mesh/booster-instellingen aan jullie kant controleren en aangeven wat de beste volgende stap is? Als het nodig is sta ik ook open voor een lijnmeting, aanpassing van instellingen, of het vervangen van hardware.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,  
Naveed Zaheri

4 reacties

• January 26, 2026

Zijn de SuperWiFi's bekabeld aangesloten? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 26, 2026

Nee, ze zijn draadloos verbonden met de modem.

• January 26, 2026

Dan is het logisch dat de snelheid zakt naarmate je verder bij de router vandaan bent. Zo werkt WiFi. Versterkers vergroten het gebied waarin je WiFi hebt. Maar de snelheid en stabiliteit zakt wel.

Als je ze bekabeld aansluit zal dat vast een verbetering opleveren. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 26, 2026

Bedankt, ik zal proberen ze via een draad te verbinden, ik had een wifi van een ander bedrijf, ik had hetzelfde soort opstelling, de snelheid was stabiel, ik schakelde alleen over naar kpn voor de snelheid