Hallo ​@HOENZYÂ
Voor een storing kan je 24/7 en dus ook zondag (en feestdagen) bellen met 0800-0402. Spreek in dat je storing hebt, dan verbindt de Voice Response computer je door met een medewerker.
Hey Ruud, hoe makkelijk kan het gaan.
Waar ik eerst dacht ik krijg niemand te spreken, nog een keer gebeld en geëist een persoon aan de lijn te krijgen. Dat is gelukt. Oorzaak gevonden: een slechte adapter. Er zijn blijkbaar twee types in omloop. Eentje die goed is een eentje met problemen. De productcode begint met: ads en msg. Msg is dus slecht. Ads is goed. Bij 5% van alle klanten blijft het modem op een gegeven moment steeds opnieuw opstarten. Dit wordt uiteindelijk een loop waar je niet meer uit komt. Klantenservice zei "probeer morgen een KPN winkel en vraag om een nieuwe (goede)". Zo gezegd zo gedaan en vanmiddag had ik al in het centrum van Nijmegen mijn nieuwe adapter al te pakken. Opsturen zou langer duren (combi van zondag en de monteur al besteld). Eigenlijk wilde ik het niet geloven, maar na een paar minuten was alles bij het oude. Zelfs de harde reset was niet eens uitgevoerd door die loop. Dus ik hoefde niet de naam van het modem weer aan te passen en het wachtwoord.Â
Helaas was ik hierna nog even bezig om wat hardnekkige randapparatuur weer aan te sluiten op de wifi. Vreemd hoe verschillend dat gaat.
Automatisch: Bose Soundtouch sprekers waren automatisch weer verbonden. Ook mijn Arlo bewakingcamera's.
Met een paar handelingen: omvormer zonnepanelen, automatische koffiemachineÂ
Gezeik: Panasonic airco (4 units, werkt alleen op 2,4 gh), Ring deurbel (hoesje eraf, reset, 2,4 aanmaken (hoefde eerst niet))
Mega gezeik: super wifi versterker van KPN zelf... Wie die dingen heeft uitgevonden?
Uiteindelijk na een paar uurtjes opgelost.
En dat door de meest simpele tip van Ruud. Zij bieden een medewerker niet aan op zondag, zeggen op een gegeven moment dat zij gesloten zijn, maar als je heel duidelijk zegt dat je een storing hebt en dat je beslist een medewerker moet spreken, wordt je doorgeschakeld. Dus Ruud: thanks!
Fijne avond nog en een goede jaarwisseling!
Jirka
​​
Graag gedaan ​@HOENZY . Ook jij een fijne avond en morgen een goede jaarwiseling.
Goedemiddag ​@HOENZY , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!
Mooi om te zien dat de tip van ​@RBxx ervoor heeft gezorgd dat je alsnog in contact bent gekomen met onze helpdesk. En bedankt ook dat je dat hier nog met ons hebt gedeeld, kan ook altijd handige informatie voor een eventuele meelezer zijn. En uiteraard ook nog een goed 2025 toegewenst. Mocht je ons weer eens nodig hebben, dan weet je ons te vinden en horen we het graag!