Skip to main content
Beantwoord

Wifi valt vaak weg sinds mijn Experia Box in de meterkast staat

Sinds wij aangesloten zijn op glasvezel en onze router in de meterkast staat ipv in de woonkamer valt met grote regelmaat de wifi uit. Wanneer ik dan de router van het stroom haal, en later weer aanzet, werkt alles weer naar behoren. Voorheen hadden we nergens last van. De wifi manager heb ik al regelmatig doorlopen, en ik heb al regelmatig met KPN gebeld, maar die kunnen mij ook niet naar tevredenheid helpen, ook is mij duidelijk geworden dat de klantenservice afhankelijk van de persoon aldaar, een bepaalde oplossing geeft. Ze zitten met hun advies zeker niet op dezelfde lijn. Helaas heb ik zojuist een nieuw contract afgesloten, maar dit gaat er wel toe leiden dat ik wanneer het contractueel kan een overstap ga maken.

Beste antwoord door Erik van KPN

BertLeeuw schreef:

Goedemorgen, ik heb de experia box v10 en 2 super wifi punten(wit). De super wifi punten heb ik al vele malen gereset en opnieuw gekoppeld, daarna werkt alles weer even om uiteindelijk toch weer uit te vallen. Dan zet ik de modem uit en nadat die opnieuw is opgestart werkt alles weer even en hierna moet deze weer opnieuw uit en aan gezet worden. Voor mijn gevoel lijkt het erop dat de internet verbinding dan verbroken is, Sonos werkt dan ook niet meer. Zeer vervelend.

Als alles dan uitvalt, wat gebeurt er met de lampjes op de Wifipunten, én op je V10?

BertLeeuw schreef:

1 super wifi is bekabeld aangesloten en de andere niet.

Hoe ver staat het draadloos aangesloten exemplaar van de andere af?

BertLeeuw schreef:

Ik weet niet welke firmware ik heb, waar kan ik dat zien/vinden?

Als je gaat naar 192.168.2.254 dan opent de inlogpagina van je webinterface. Als je daarop een afbeelding ziet van je modem, dan heb je KPN Software. Het versienummer staat dan onder de afbeelding. 

Als je KPN Software op je V10 hebt, dan zal dit ook op je SuperWifi moeten zitten. Dat kun je dan checken door in te loggen op de V10, en dan te gaan naar Thuisnetwerk. Daar zie je dan iconen voor je SuperWifi punten. Als je dubbelklikt op een ervan, dan krijg je een pop-up. Op het tabblad Apparaat info vind je dan de firmwareversie voor die SuperWifi. Herhaal dit met de andere.

Zie jij op het inlogscherm van je modem géén afbeelding, dan heb je nog de oudere firmware. En dan zullen je SuperWifi 1 dat ook hebben.

Marlon92 schreef:
BertLeeuw schreef:

De tv ontvanger is niet bekabeld aangesloten, ik heb de DIW 7022 tv ontvanger. 

Via WiFi verbonden? Dat kan niet met de Experiabox v10 en de witte SuperWiFi's. Dit word niet ondersteunt door KPN. 

Jawel, mits modem en SuperWifi 1 allemaal over zijn naar KPN Software. Zie het aansluitbeleid:

Bekijk origineel

11 reacties

• 13704 reacties
  • 30 juli 2025

Dat kun je uiteraard doen maar als de modem van je dan nieuwe provider ook in die meterkast komt, loop je ook daar het risico van slechte Wi-Fi.

Welk modem heb en met welke firmware? Heb je ook SuperWifi's? Zo ja, welke? Zo nee, die kun je bij kpn huren om te kijken of dat soelaas biedt. Als dat dan zo is zou je kunnen overwegen om ze te kopen en zo op termijn goedkoper uit te zijn dan met huren.

Ik heb zelf m'n modem (V10) in de meterkast en op beide verdiepingen een bekabeld aangesloten SuperWifi 1 en overal goede Wi-Fi. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29075 reacties
  • 2 augustus 2025

Hallo ​@BertLeeuw, welkom hier! Ik kan me voorstellen dat je wifi ervaring anders is als je modem ook ergens anders staat. Om je het beste te kunnen helpen hier hebben we nog wat meer informatie nodig. Henk stelt al een aantal vragen die essentieel zijn. Zie je kans die te beantwoorden? Dan kunnen we met je meedenken over hoe je wifi beter kan :)

Henk2304 schreef:

Welk modem heb en met welke firmware?

Heb je ook SuperWifi's? Zo ja, welke? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 3 augustus 2025

Goedemorgen, ik heb de experia box v10 en 2 super wifi punten(wit). De super wifi punten heb ik al vele malen gereset en opnieuw gekoppeld, daarna werkt alles weer even om uiteindelijk toch weer uit te vallen. Dan zet ik de modem uit en nadat die opnieuw is opgestart werkt alles weer even en hierna moet deze weer opnieuw uit en aan gezet worden. Voor mijn gevoel lijkt het erop dat de internet verbinding dan verbroken is, Sonos werkt dan ook niet meer. Zeer vervelend.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 3 augustus 2025

• 5723 reacties
  • 3 augustus 2025

Zijn die SuperWifi’s bekabeld aangesloten? 

Heb je tv van KPN? Werkt dat goed?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 3 augustus 2025

ik heb ook tv van KPN, daar heb ik ook bijna dagelijks de melding dat er geen internetverbinding is, dan zet ik het modem uit, even wachten en weer aan, daarna werkt het weer.

• 5723 reacties
  • 3 augustus 2025
BertLeeuw schreef:

ik heb ook tv van KPN, daar heb ik ook bijna dagelijks de melding dat er geen internetverbinding is, dan zet ik het modem uit, even wachten en weer aan, daarna werkt het weer.

Is de tv ontvanger bekabeld aangesloten? Word er een switch gebruikt in het netwerk? Welke tv ontvanger(s) heb je? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 3 augustus 2025

De tv ontvanger is niet bekabeld aangesloten, ik heb de DIW 7022 tv ontvanger. Wat bedoel je met een switch?

• 5723 reacties
  • 3 augustus 2025
BertLeeuw schreef:

Via WiFi verbonden? Dat kan niet met de Experiabox v10 en de witte SuperWiFi's. Dit word niet ondersteunt door KPN. 

De WiFi verbinding word wel gemaakt. Maar de Experiabox v10 kan niet goed omgaan met multicast tv verkeer over WiFi. Hierdoor loopt je netwerk vol en loopt het vast. Je moet de tv ontvanger bekabeld aansluiten. 

Als alternatief kan je proberen om de tv ontvanger op unicast te zetten in het instellingen menu. Maar dan is de beeldkwaliteit lager.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 3 augustus 2025

Mij is door mensen van de klantenservice van KPN juist geadviseerd om een nieuwe tv ontvanger aan te schaffen, en wel dit type. Kijk ik heb er zelf weinig kennis van, en moet uitgaan van het advies wat ik van hun krijg. Zou het met een ander modem wel kunnen denkt u?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29075 reacties
  • Antwoord
  • 7 augustus 2025
BertLeeuw schreef:

Als alles dan uitvalt, wat gebeurt er met de lampjes op de Wifipunten, én op je V10?

BertLeeuw schreef:

Hoe ver staat het draadloos aangesloten exemplaar van de andere af?

BertLeeuw schreef:

Als je gaat naar 192.168.2.254 dan opent de inlogpagina van je webinterface. Als je daarop een afbeelding ziet van je modem, dan heb je KPN Software. Het versienummer staat dan onder de afbeelding. 

Als je KPN Software op je V10 hebt, dan zal dit ook op je SuperWifi moeten zitten. Dat kun je dan checken door in te loggen op de V10, en dan te gaan naar Thuisnetwerk. Daar zie je dan iconen voor je SuperWifi punten. Als je dubbelklikt op een ervan, dan krijg je een pop-up. Op het tabblad Apparaat info vind je dan de firmwareversie voor die SuperWifi. Herhaal dit met de andere.

Zie jij op het inlogscherm van je modem géén afbeelding, dan heb je nog de oudere firmware. En dan zullen je SuperWifi 1 dat ook hebben.

Marlon92 schreef:
BertLeeuw schreef:

Jawel, mits modem en SuperWifi 1 allemaal over zijn naar KPN Software. Zie het aansluitbeleid:

Reageer