Sinds wij aangesloten zijn op glasvezel en onze router in de meterkast staat ipv in de woonkamer valt met grote regelmaat de wifi uit. Wanneer ik dan de router van het stroom haal, en later weer aanzet, werkt alles weer naar behoren. Voorheen hadden we nergens last van. De wifi manager heb ik al regelmatig doorlopen, en ik heb al regelmatig met KPN gebeld, maar die kunnen mij ook niet naar tevredenheid helpen, ook is mij duidelijk geworden dat de klantenservice afhankelijk van de persoon aldaar, een bepaalde oplossing geeft. Ze zitten met hun advies zeker niet op dezelfde lijn. Helaas heb ik zojuist een nieuw contract afgesloten, maar dit gaat er wel toe leiden dat ik wanneer het contractueel kan een overstap ga maken.
Wifi valt vaak weg sinds mijn Experia Box in de meterkast staat
Beste antwoord door Erik van KPN
Goedemorgen, ik heb de experia box v10 en 2 super wifi punten(wit). De super wifi punten heb ik al vele malen gereset en opnieuw gekoppeld, daarna werkt alles weer even om uiteindelijk toch weer uit te vallen. Dan zet ik de modem uit en nadat die opnieuw is opgestart werkt alles weer even en hierna moet deze weer opnieuw uit en aan gezet worden. Voor mijn gevoel lijkt het erop dat de internet verbinding dan verbroken is, Sonos werkt dan ook niet meer. Zeer vervelend.
Als alles dan uitvalt, wat gebeurt er met de lampjes op de Wifipunten, én op je V10?
1 super wifi is bekabeld aangesloten en de andere niet.
Hoe ver staat het draadloos aangesloten exemplaar van de andere af?
Ik weet niet welke firmware ik heb, waar kan ik dat zien/vinden?
Als je gaat naar 192.168.2.254 dan opent de inlogpagina van je webinterface. Als je daarop een afbeelding ziet van je modem, dan heb je KPN Software. Het versienummer staat dan onder de afbeelding.
Als je KPN Software op je V10 hebt, dan zal dit ook op je SuperWifi moeten zitten. Dat kun je dan checken door in te loggen op de V10, en dan te gaan naar Thuisnetwerk. Daar zie je dan iconen voor je SuperWifi punten. Als je dubbelklikt op een ervan, dan krijg je een pop-up. Op het tabblad Apparaat info vind je dan de firmwareversie voor die SuperWifi. Herhaal dit met de andere.
Zie jij op het inlogscherm van je modem géén afbeelding, dan heb je nog de oudere firmware. En dan zullen je SuperWifi 1 dat ook hebben.
De tv ontvanger is niet bekabeld aangesloten, ik heb de DIW 7022 tv ontvanger.
Via WiFi verbonden? Dat kan niet met de Experiabox v10 en de witte SuperWiFi's. Dit word niet ondersteunt door KPN.
Jawel, mits modem en SuperWifi 1 allemaal over zijn naar KPN Software. Zie het aansluitbeleid:
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.