Skip to main content

Ik heb thuis een actieve glasvezelverbinding en wil mijn eigen Fritzbox 5590 gaan gebruiken. Op jullie forum wordt uitgebreid uitgelegd dat ik de service tool moet gebruiken om daar het serienummer toe te voegen. Die tool werkt bij mij alleen niet, ik blijf onderstaande melding krijgen:

 

 

Vandaag rond 12 uur heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice en die hebben mij heel goed en serieus geholpen. Zo hebben we allerlei dingen uitgesloten (geen VPN, juiste account, goede abonnement, etc.) Via een remote sessie hebben ze meegekeken en hebben we verschillende dingen uitgeprobeert. Uiteindelijk leek het te komen doordat ik op een Mac zat en die pagina leek het op een Mac alleen te doen met Safari (Firefox/Chrome/etc deden het allemaal niet). Het heeft dus 1 keer gewerkt, dat heeft de KPN medewerker ook gezien.

Bij het invoeren van het serienummer van de Fritzbox bleef de validatie echter aangeven dat het een ongeldig serienummer was. Ook daar heb ik verschillende dingen geprobeerd:

  • Starten met P (daar begint het nummer mee wat onder de Fritzbox staat)
  • De P weglaten
  • Puntjes gebruiken in het serienummer (ook die komen voor in het nummer onder de Fritzbox
  • Streepjes ipv puntjes
  • Helemaal geen speciale tekens
  • Staties
  • Random nummers om te kijken of de validatie überhaupt iets goedkeurt

Maar wat ik ook deed, die invoer bleef ongeldig. Hierdoor was het dus niet mogelijk om het formulier te verzenden en het terugbelverzoek te starten. Omdat het niet werkte heb ik de pagina herladen om zo te kijken of het nu wel lukt. Maar vanaf dat moment werkt het ook niet meer op Safari en krijg ik telkens weer de bovenstaande melding. Hierdoor is het dus niet mogelijk om het serienummer te registreren. 

Inmiddels heb ik ook Windows geprobeerd (met standaard Egde), alle browser op Mac (met/zonder adblockers), maar het werkt gewoon niet. 

Kan ik via deze weg niet een terugbelverzoek aanvragen en dat we dan telefonisch dat serienummer toevoegen?

Deze vraag mag gesloten worden. Probleem is er nog steeds, maar uiteindelijk na aandringen en het min of meer verplicht moeten activeren van een service plus abonnement (5 euro per maand extra) voor technische ondersteuning hebben ze telefonisch het serienummer van mijn Fritzbox kunnen aansluiten. Toen die eenmaal geregistreerd was, was ik ook binnen no-time in de lucht. Gelukkig kan ik de plus service na een maand weer uitzetten, maar toch een beetje raar dat ik dit moest aanzetten. Dit probleem had niets ondersteuning of het helpen bij het aansluiten van mijn modem te maken, maar puur iets administratiefs. Ach… Het werkt, daar gaat het om :-)