Skip to main content
Vraag

Severe packet loss on 1Gbps fiber

• February 28, 2026
  • 1 reactie
  • 11 keer bekeken

Beste KPN, ik maak hierbij formeel melding van een ernstige storing in mijn 1 Gbit per s SuperFiber verbinding. Als werkende professionals zijn wij volledig afhankelijk van stabiel internet, maar wij ervaren al twee weken onacceptabele instabiliteit en een gebrek aan professionele ondersteuning. Op 27 februari negeerde uw personeel de technische details en werd de schuld onterecht bij onze 13 smart devices gelegd, terwijl er zelfs werd geprobeerd 80 euro per uur te rekenen voor een monteur.

Ik heb dit weekend noodgedwongen zelf als technicus opgetreden. Ik heb een bekabelde LAN diagnose uitgevoerd (zie bijlage) met PingPlotter (Public IPv4 *****). Deze analyse is opgesteld met hulp van Google Gemini en toont een systemische netwerkfout:

De Rode Muur van Uitval: De bijgevoegde afbeelding toont een solide rood gebied in de onderste grafiek. Op een gezonde glasvezelverbinding hoort dit gebied schoon te zijn. Deze rode muur wijst op een totale netwerkinstorting en is de directe oorzaak van het bevriezen van onze MS Teams en Whatsapp gesprekken.

Hardwarefout op Hop 1: Er is 42.3 packet loss op de KPN Box (mijnmodem.kpn). Via een bekabelde LAN verbinding bewijst dit dat de hardware defect is of de lijn naar het modem niet goed functioneert.

Infrastructuurfout: Er is 59.1 packet loss op het KPN peering punt (2001:7f8:13::a500:1136:2) met een totale blackout op alle volgende hops.

Stop met het negeren van deze technische feiten. Ik verwacht een directe escalatie naar een senior technicus om dit probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet,
Vishnu

Admin: IP-adres verborgen i.v.m. privacy

1 reactie

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 28, 2026

Â