Skip to main content

Vorig jaar verplicht zonder aanvraag een nieuw modem ontvangen (oude was pas enkele maanden oud). Sinds dit nieuwe modem krijgen wij maar 3 apparaten op de Wifi. Tijd geleden gebeld maar KPN houdt vol dat we 10 aansluitingen hebben. Dit werkt niet. Na 2 uur aan de telefoon vruchteloos en gedesillusioneerd opgehangen. 

Maar wat nu. KPN zegt dat dit aan onze apparaten ligt.

Moeten we hiervoor een monteur laten komen met alle kosten van dien???

over welk type modem hebben we het hier?

heb je het modem ook al een keer een reset gegeven met een paperclipje achterin het modem?

elk type modem wat we op dit moment nog actief uitleveren, moet makkelijk meer als 3, en ook meer dan 10, apparaten tegelijk aankunnen op de wifi.


Type modem ga ik nakijken. Reset al diverse keren gedaan!


Hoi @Ingeborgh Mook, welkom hier! Maximaal drie apparaten op de wifi is te weinig. Onze huidige modems kunnen een stuk meer. De V10 en de V10A kunnen beide maximaal 32 apparaten tegelijkertijd verbonden hebben met de 2,4GHz, en 32 met de 5 GHz. Bij de Box 12 is dit zelfs 64 voor beide. Dus meer dan drie moet geen probleem zijn. Kun je aangeven wat er precies gebeurt als je een vierde apparaat met de wifi probeert te verbinden?

En ik ben alsnog wel benieuwd welk modem jij hebt, en of je ook gebruik maakt van WIfipunten. Zo ja, welke?


Wij hebben  een Experia  box V10 modem. het 4e apparaat waarmee we op de Wifi willen geeft aan dat ie geen verbinding met de wifi kan maken. Een KPN medewerker gaaan dat het aan onze apparaten zou liggen. Lijkt me vreemd wa t we hebben diverse apparaten geprobeerd, telefoon, laptop! 

 


Wat is het 4e apparaat @Ingeborgh Mook 


Heeft u ook nog WiFi versterkers of iets dergelijks? 


Nee geen versterkers. Het betreft hier een stacaravan met uitbouw, dus niet groot!


Wat is het 4e apparaat @Ingeborgh Mook 

Dat betreft een laptop, een gaat wel op de wifi, de andere niet!


Vanaf de laptop waarmee u wel op WiFi kan, kunt u daarheen inloggen op http://192.168.2.254? U ziet dit inlogvenster:

Klopt dat?

De eerste keer gebruikt u geen wachtwoord bij inloggen. Vervolgens moet u een wachtwoord verzinnen. 


dat ga ik zsm proberen, we zijn net weg weg vd stacaravan. heel erg bedankt voor het meedenken alvast!


Nog een vraag: verander ik hirmee dan het Wifi wachtwoord voor alle apparaten waarmee we al wel verbinding krijgen?

 


Nee, je maakt een wachtwoord aan om in te kunnen loggen op het modem @Ingeborgh Mook 

 


Dank u!

 


Reageer