Skip to main content

Ik haak even aan want ik heb een soortgelijk probleem. Na een factory reset kan dmv het admin password bekabeld inloggen in het modem.

 

Ik wijzig het admin password, druk op SAFE, krijg een bevestiging, wijzig de SSID en het password en druk op SAFE. So far so good.

 

Ik verbind met laptop en begin met surfen. Ongeveer een minuut later verliest de laptop zijn verbinding en blijkt de SSID niet meer te bestaan. De SSID die op de achterkant staat is ook niet te vinden. Vervolgens werkt de modem login ook niet meer, niet met mijn nieuwe wachtwoord maar ook niet met het wachtwoord op de achterkant van het modem. 

Ik kom er alleen in na een factory reset waarna binnen een minuut bovenstaand weer opnieuw begint.

Modem wordt dus na opstarten telkens geladen met een voorgeprogrammeerde SSID en wachtwoord.

Hoe is dit in hemelsnaam door de quality check gekomen?

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Ik haak even aan want ik heb een soortgelijk probleem. Na een factory reset kan dmv het admin password bekabeld inloggen in het modem.

 

Ik wijzig het admin password, druk op SAFE, krijg een bevestiging, wijzig de SSID en het password en druk op SAFE. So far so good.

 

Ik verbind met laptop en begin met surfen. Ongeveer een minuut later verliest de laptop zijn verbinding en blijkt de SSID niet meer te bestaan. De SSID die op de achterkant staat is ook niet te vinden. Vervolgens werkt de modem login ook niet meer, niet met mijn nieuwe wachtwoord maar ook niet met het wachtwoord op de achterkant van het modem. 

Ik kom er alleen in na een factory reset waarna binnen een minuut bovenstaand weer opnieuw begint.

Modem wordt dus na opstarten telkens geladen met een voorgeprogrammeerde SSID en wachtwoord.

Hoe is dit in hemelsnaam door de quality check gekomen?

Er gebeurt iets anders. Na een factory reset gooit het apparaat alles weg maar maakt kort daarna verbinding met de kpn beheerssystemen. Hier staan de laatst ingestelde wifi gegevens die worden dan teruggezet. De reden hiervan is dat je bij reset of apparaat vervangacties niet zonder de laatst ingestelde wifi komt te zitten. Als je het apparaat qua wifi wil laten terugkeren naar de gegevens op de sticker dan is hiervoor de wifi defaults knop nodig. Deze staat ergens onderaan op de pagina waar de wifi wordt ingesteld in het modem. 


Dank je!

Dat zijn dan blijkbaar wel de gegevens van iemand anders want ik zie geen herkenbare SSID.

Klinkt logisch wat je zegt maar waarom wordt het login wachtwoord ook gewijzigd? Zelfs als lukt om de SSID blijvend te wijzigen kom ik na 1 minuut niet meer in het modem om de rest aan te passen.


Dank je!

Dat zijn dan blijkbaar wel de gegevens van iemand anders want ik zie geen herkenbare SSID.

Klinkt logisch wat je zegt maar waarom wordt het login wachtwoord ook gewijzigd? Zelfs als lukt om de SSID blijvend te wijzigen kom ik na 1 minuut niet meer in het modem om de rest aan te passen.

Misschien even de internet zijde losgooien ten tijde van het inloggen in het modem. Inloggen is nogal problematisch. Hiervoor zijn ze bij kpn met nieuwe software bezig maar die is nog niet overal verspreid. Daarin zijn inlogproblemen en dergelijke opgelost.

 


Maar zodra ik weer internet aansluit pusht KPN beheer blijkbaar weer een nieuw wachtwoord…

Kan ik zelf die nieuwe firmware uploaden in het modem?


Maar zodra ik weer internet aansluit pusht KPN beheer blijkbaar weer een nieuw wachtwoord…

Kan ik zelf die nieuwe firmware uploaden in het modem?

Nee. Helaas niet. Al de route geprobeerd via kpn.com en middels een kpn id inloggen en het dan via die route proberen.


Ik probeer nog even een push te geven op dit topic.

Ik ben iets verder met bovenstaand maar 100% opgelost is het niet. Ik heb contact gehad met de helpdesk maar zij kregen geen contact met het modem. Daarna toch maar een nieuwe reset gedaan, en opnieuw SSID en admin password aangepast. 
 

Na 1 minuut deed de Experiabox opnieuw een reset uit zichzelf en nu bleef de SSID wel staan in mijn gewijzigde naam. Blijkbaar heeft de helpdesk dus toch iets kunnen veranderen…. Het admin password is echter wel gewijzigd en ik kom opnieuw niet in de Experiabox met het nieuwe password en ook niet met het password dat achter op de sticker staat. 
 

Ik heb de cycle reset/opnieuw instellen/reset nu zo'n 7-8 keer doorlopen en het begint wel erg irritant te worden zoals jullie hopelijk kunnen begrijpen.

Iemand hier de gouden tip hoe ik de instellingen daadwerkelijk vastzet zodat ze niet 1 minuut later door het KPN beheerssysteem worden overschreven?


Dit is een hele gekke situatie, @ChrisvanRoosmalen. Ik heb je berichten even naar eigen topic afgesplitst omdat dit een ander probleem is dan het topic waar jij in reageerde. Kun je me wat meer vertellen over hoe het thuisnetwerk eruit ziet? Wat voor apparaten heb je aan de Box 12 hangen, en hoe (wifi/bekabeld)? Vul ook je forumprofiel in, dan kan ik aan deze kant even meekijken.


Dank je voor het afsplitsen Erik.


Ik heb een Experiabox 12 met daaraan 6 SuperWifi punten, allen dmv wifi verbonden. Ik kom van een Fritzbox met daarachter een Netgear Orbi netwerk. Werkte prima maar had wat dode punten en wilde op zolder ook goede dekking. 

Ik heb zondag nog flink wat met de Experiabox gehobby'd en ben inmiddels weer wat verder. Na een aantal resets bleef de SSID behouden zoals ik al schreef. Nadat ik gestopt ben met resetten ging de Experiabox zichzelf een aantal keren opnieuw opstarten zonder dat ik daar iets voor heb gedaan. Gelukkig bleef de SSID behouden.

Ik had echter nog steeds geen toegang tot de webinterface maar had ook geen zin meer om 'm opnieuw te resetten. Ik heb het maar even zo gelaten tot ik in de avond op mijn telefoon probeerde of mijnmodem.kpn werkte. Tot mijn verbazing kwam ik er toen wel in. Vervolgens opnieuw op mijn laptop geprobeerd maar daar kom ik er niet in. Chrome op de telefoon dus wel, Chrome op de laptop niet. Ook nog even Edge geprobeerd maar daarmee kom ik er ook niet in (krijg wel veel security meldingen trouwens).

Het werkt nu dus maar kan niets aanpassen (lukt niet echt op de telefoon). Daarnaast valt de snelheid tegen, ~125Mbps door het hele huis met een 1GB abbo. 

Alvast bedankt!


Dank voor de toelichting, @ChrisvanRoosmalen. Met zes SuperWifi zou ik denken dat de dekking wel goed zit. Wil je de Wifi Manager eens proberen? Die kan ook instellingen aanpassen. Dat gaat, met de inlogissues die je hebt, dan wellicht makkelijker. 

 

En dan het inloggen. We zien dat dit in verschillende browsers issues kan geven. Ik geef je even alle tips die we daarvoor hebben. Meestal zit er dan wel iets tussen dat werkt.  Deze issues komen niet voor in de nieuwe KPN Software die we aan het uitrollen zijn. Het is alleen niet te zeggen wanneer jij dan aan de beurt bent voor die update. 

 

Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login