Skip to main content
Vraag

Stroomadapter van de KPN Box 12 is erg warm: is deze defect?

• April 27, 2026
  • 2 reacties
  • 27 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb eigenlijk standaard hetzelfde 'probleempje' en namelijk dat mijn superwifi na een aantal maanden weg is.

Werkt een paar maanden en dan plots is het niet meer zichtbaar ( en dus ook geen signaal op zolder )

Beide punten zijn bedraad, 1e en 2e verdieping.

Toen ik vandaag mijn punten weer ging toevoegen beneden aan de experia box zag ik dat van mijn adapter van de box het ledje niet brand, en hij tevens erg heet is, ik ben electricien maar kan dit natuurlijk zo niet verklaren.

Wat ik wel weet is dat bij 2 van onze buren verderop, hun een nieuwe adapter toegestuurd kregen omdat de oude niet goed zou zijn. 

Ik was benieuwd waarom maar dat konden hun niet uitleggen.

Ik ben nieuwsgierig of er problemen zijn, en of ik zelfs een nieuwe experia box nodig heb.....ik heb box12.

Groetjes!

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 27, 2026

Hallo ​@OnnoHD ,

Geen onnodig risico nemen. Vraag een nieuwe adapter aan de klantenservice.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@OnnoHD. Welkom op de community! Dat klinkt inderdaad niet helemaal zoals het hoort, zeker niet als de adapter erg warm wordt en het ledje niet meer brandt. Wat je beschrijft (wegvallende SuperWifi punten in combinatie met een mogelijk defecte adapter) zou er zeker mee te maken kunnen hebben. Dan kunnen die punten ook spontaan offline raken.

Heb je hierover al contact opgenomen met de klantenservice om een nieuwe stroomadapter aan te vragen? Zij kunnen indien nodig een vervangende adapter opsturen. Tot die tijd zou ik eerlijk gezegd voorzichtig zijn met de huidige adapter als die zo warm wordt.