Skip to main content

Tele2 ZTE Home Gateway ZXHN H369A WiFi module verwijderen en instellen voor KPN

• September 23, 2025
  • 15 reacties
  • 103 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb bovenstaand modem in huis, deze had ik via Tele2 gekregen, zover ik begrijp is dit modem ook als Experia box 10 bekend. Weet iemand hoe ik hier de draadloze module(s), in de handleiding staat geen WPS functie vermeld, uit kan halen? En hoe installeer ik het modem voor het KPN netwerk?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • September 23, 2025

@LadyKGB 

je kunt een modem welke voor het Tele2 netwerk gemaakt is, niet gebruiken op een KPN verbinding. 

dus de H369A die je van Tele2 nog hebt liggen, gaat niet werken op de KPN verbinding. je kunt hieraan niks aan instellingen aanpassen hiervoor. ook die andere Davolink die je nog hebt, gaat niet werken op een KPN verbinding. simpelweg omdat ze niet gemaakt zijn voor een KPN verbinding. dit is niet zo maar simpel een instelling aanpassen.

• September 23, 2025

Je moet dat modem terug sturen naar Tele2(nu Odido). Want dat ding had je waarschijnlijk in bruikleen. En is eigendom van Tele2.

Als je klant wird van KPN, dan krijg je van KPN gewoon een Experiabox of KPN Box. Dus waarom wil je dat ding überhaupt gebruiken?

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • September 23, 2025

Ben je al klant van kpn 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 23, 2025

Volgens een collega van jou is dit mogelijk indien het aan bepaalde voorwaarden voldoet. https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur

Het lijkt mij dat een modem dat ook door KPN is gebruikt zou moeten voldoen maar welke modems zijn dan wel geschikt volgens jou?

• September 23, 2025

Volgens een collega van jou is dit mogelijk indien het aan bepaalde voorwaarden voldoet. https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur

En daar voldoet die niet aan. Je kan er niet voor zorgen ook. Want je kunt de benodigde instellingen niet doen.

Het lijkt mij dat een modem dat ook door KPN is gebruikt zou moeten voldoen maar welke modems zijn dan wel geschikt volgens jou?

Hij is van Tele2/Odido. Er staat firmware op met instellingen van Tele2/Odido. Dat kan niet aangepast worden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 23, 2025

Ja, ik ben klant van KPN.

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • September 23, 2025

@LadyKGB  Het lijkt mij het beste dat je de klantenservice 0800-0402 belt en inspreken dat je iemand wilt spreken

Ps normaal gesproken heb je een modem van KPN gekregen

• September 23, 2025

Dan heb je toch ook een modem van KPN gekregen? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 23, 2025

Beste ​@LadyKGB hier gaat het over eigen apparatuur, maar je hebt geen eigen apparatuur, de apparatuur die je noemt is eigendom van Tele2 en heb je in bruikleen, dus die link gaat niet voor je op.

Verder heb je al een ander topic gemaakt met eenzelfde vraag.

Is tegen de huisregels, geeft verwarring en je wordt er niet sneller mee geholpen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 23, 2025

@joey92 Welke modems zijn dan wel geschikt? Ik had begrepen dat als de hardware aan de juiste specs voldoet het geschikt zou moeten zijn maar er is ook nog zoiets als software natuurlijk. Als je toevallig weet van welke modems WiFi ook echt helemaal uitgezet kan worden dan verneem ik dat graag.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • September 23, 2025

aangezien je VDSL hebt. heb je eigenlijk maar een beperkte aantal opties.

het makkelijkste is om gewoon het KPN modem te gebruikt en daarvan de wifi uit te schakelen als je deze uit wilt hebben. 

als tweede optie zou je een fritzbox kunnen overwegen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 23, 2025

@joey92 KPN modem is geen optie, ook al zet ik WiFi uit het modem blijft een WiFi signaal genereren. Sinds een aantal jaren is dit bij de meeste modems het geval, vroeger was uit ook echt uit. Weet jij mss vanaf welk model Fritzbox bruikbaar is voor mij?

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • September 23, 2025

nee hoor. wifi uit is ook helemaal uit. als het wifi lampje uit is zendt het modem geen wifi meer uit.

ik zou  persoonlijk op Marktplaats ofzo opzoek gaan naar een Fritzbox 7590 of een 7530. of eventueel een 7490 als deze nog goed is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 23, 2025

@joey92 Ik was in de veronderstelling dat het ook echt uit zou staan maar mijn klachten werden erger en heb meting gedaan die toch echt uitwees dat het aan het modem ligt. Als het echt uit hoort te staan dan is mijn modem niet in orde.

Dankjewel voor je tip voor de modellen!

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@LadyKGB, zoals ik in je eerdere topic aangaf sluit ik dit topic, zodat we het verder kunnen bespreken in dat topic. Dan is alle nieuwere informatie voor jou op 1 plek te vinden, dat is wel zo fijn.

Een modem van een andere provider, zoals Tele2, is niet te gebruiken voor het KPN netwerk, dus die optie valt af.