Skip to main content
Vraag

terug naar ONT van KPN

• October 6, 2026
  • 1 reactie
  • 14 keer bekeken

Mijn Fritzbox is helaas kapot gegaan en word teruggestuurd naar avm.

Het modem/serienummer van de Fritzbox staat geregistreerdĀ als eigen ONT ivm XGS-PON verbinding.

nu wil ik graag weer terug naar de ONT van KPN icm de Box14 maar bij de klantenservice van KPN weten ze niet hoe ze dat moeten doen, ook de sercicetool werkt niet meer omdat er al een keer de ONT is gewijzigd en er dus geen modem van KPN is aangesloten.

hoe kan ik toch de ONT van KPN weer laten registeren?

1 reactie

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 6, 2026

Dat probleem heeft ​@gensnetĀ ook gehad. Daarom adviseer ik een ieder altijd om geen eigen ONT te gebruiken want het registreren is best lastig.

Vooral nogmaals terug bellen naar KPN, en dan aangeven dat ze een ticket moeten aanmaken voor het registreren van een ONT.

Alternatief kan een moderator mij jouw gegevens sturen, ik kan een eerder geregistreerde ONT op jouw adres zien en dezelfdeĀ opnieuw activeren als het goed is. Die gegevens moeten dan inĀ Jouw community profiel staan. Maar via de klantenservice gaat het sneller.

Edit; al stuur je me al je gegevens in een prive bericht kan en mag ik er niks mee doen. Dat moet dan echt via een moderator gaan.