Skip to main content

ik viel van stoel toen ik van kpn mijn oude router fritzbox 7581 die ikv al langer dan 5 jaar heb moest terugsturen toen die werd omgewisseld voor een fritzbox 7583. ik ben  al 30 jaar KLANT van xs4ALL EN heb nog nooit een router hoeven terugsturen.  Ik gebruik ze als accespoint of als secundaire router of als nas

 

Maar nu staat er in de brief dat vanaf 2025 kpn 100 procent bruikbare materialen wil gebruiken.

Deze intentie van KPN is bewonderenswaardig.

maar de belangrijkste intentie is het milieu te besparen. En dan ziet de som er heel anders uit

 

Ik lees op marktplaats dat ik 4 kg Co2 uitstoot bespaar als ik deze router 2de handskoop, 20 euro!!

Daarbij komt de uitstoot nog van het retourneren, dat is ook een extra milieubelasting en het opsturen via post.nl door de marktplaats verkoper uit Groningen aar mij , kost nog meer uitstoot c.q. milieubelasting.

Ik lever al mijn oude electronica in de daarvoor bestemde bak bij de doehetzelf winkels al vele jaren, het milieu gaat mij zeer ter harte.

 

ik heb die router al langer dan 5 jaar , dus is door KPN volledig afgeschreven. Geen verlies in de boeken

Ik heb aangeboden ervoor te betalen , maar dat mag niet , als reden is opgegeven de voorwaarden. geen milieu criterium, financiële redenen zie ook niet, kpn/xs4LL BESPAARD RETOURKOSTEN!!!

 

Wie kan mij de zin van dit alles uitleggen ?

Als u het apparaat niet terug stuurt, dan haalt KPN die 100 % niet. Dus hij moet gewoon terug. Zo simpel is dat. Het is de enige manier voor KPN om die 100 % te halen.


ja dat stond ook in mijn vraag, maar kpn suggereert daar mee milieu bewust te doen terwijl het tegenovergestelde gebeurt. de groenheid van kpn meet je niet af aan de intentie 100 % herbruikbare materialen te gebruiken, zeker niet als er methoden gebruikt worden om die doelstelling te bereiken die het tegenovergestelde effect hebben. Is hetzelfde als iets duurders kopen terwijl je doelstelling was te bezuinigen Dat was ook de strekking van mijn verhaal. netzoals  "goedkoop duurkoop" , een nederlandse uitdrukking


U blijft dat modem misschien nog een poosje gebruiken. Maar bij vele andere klanten beland die helaas gewoon in de kliko. Daarom is het "over all" gezien beter voor het milieu dat alle apparatuur gewoon terug gaat. Uitzonderingen maken voor klanten zoals u kost voor KPN veel te veel tijd en energie en levert voor KPN niets op. Daarom is dat geen optie.


ja dat stond ook in mijn vraag, maar kpn suggereert daar mee milieu bewust te doen terwijl het tegenovergestelde gebeurt. de groenheid van kpn meet je niet af aan de intentie 100 % herbruikbare materialen te gebruiken, zeker niet als er methoden gebruikt worden om die doelstelling te bereiken die het tegenovergestelde effect hebben. Is hetzelfde als iets duurders kopen terwijl je doelstelling was te bezuinigen Dat was ook de strekking van mijn verhaal. netzoals  "goedkoop duurkoop" , een nederlandse uitdrukking

Stel je stuurt niks terug wat dan? Er staat nergens iets over een eventuele boete.


ja maar ik wil het netjes doen. 

U blijft dat modem misschien nog een poosje gebruiken. Maar bij vele andere klanten beland die helaas gewoon in de kliko. Daarom is het "over all" gezien beter voor het milieu dat alle apparatuur gewoon terug gaat. Uitzonderingen maken voor klanten zoals u kost voor KPN veel te veel tijd en energie en levert voor KPN niets op. Daarom is dat geen optie.

maar zoveel energie en tijd kost het niet om een klant toestemming te geven als hij daarom vraagt het modem te houden, 1 minuut. Een klant vraagt dat niet om hem in de tuin te zetten of om hem in de prullenbak te gooien of open haard.


maar zoveel energie en tijd kost het niet om een klant toestemming te geven als hij daarom vraagt het modem te houden, 1 minuut. Een klant vraagt dat niet om hem in de tuin te zetten of om hem in de prullenbak te gooien of open haard.

KPN heeft een computersysteem hé? Dat bepaald alles bij KPN. Een medewerker helemaal niks. Dat computersysteem wil gewoon alles terug.

Verder gaat u voorbij aan het feit dat KPN gewoon wil pronken met die 100% apparaten die gerecycled worden. Dat lukt niet, die 100%, als sommige klanten de apparatuur zelf houden.