Skip to main content
Vraag

Modem toont thuisnetwerk slechts een fractie van een seconde, bekend probleem?

• June 17, 2026
  • 2 reacties
  • 22 keer bekeken

Ericbe
Helper

Goedemiddag,

als ik http://192.168.2.254/ kijk zie ik als ik op thuisnetwerk toets,

een fractie van een seconde beeld, komt dit iemand bekend voor.

ook als ik op verbonden apparaten klik komt er niets in beeld 

ik vraag dit omdat ik problemen (drop-outs) ondervindt met muziek streamen Roon/ tidal

2 reacties

• Nieuwkomer
  • June 17, 2026

Dit klinkt eerder als de webinterface van het modem die hangt dan als een puur wifi-probleem. Check eerst twee dingen los van elkaar: valt de stream ook weg als de Roon/Tidal-speler tijdelijk bekabeld aan het modem hangt, en welk modemtype/firmware staat er op de sticker of in de statuspagina?

Als 192.168.2.254 bij “Thuisnetwerk” meteen leegklapt, zou ik daarna het modem één keer netjes herstarten en de browsercache/incognito proberen. Blijft het dan hetzelfde, dan is dat nuttige info voor KPN: webinterface toont verbonden apparaten niet + gelijktijdige drop-outs op streaming.

Ericbe
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • June 17, 2026

Dit klinkt eerder als de webinterface van het modem die hangt dan als een puur wifi-probleem. Check eerst twee dingen los van elkaar: valt de stream ook weg als de Roon/Tidal-speler tijdelijk bekabeld aan het modem hangt, en welk modemtype/firmware staat er op de sticker of in de statuspagina?

Als 192.168.2.254 bij “Thuisnetwerk” meteen leegklapt, zou ik daarna het modem één keer netjes herstarten en de browsercache/incognito proberen. Blijft het dan hetzelfde, dan is dat nuttige info voor KPN: webinterface toont verbonden apparaten niet + gelijktijdige drop-outs op streaming.

Dit is de firmware V12.C.25.08.16

alles is altijd bekabeld 

ik heb alles al diverse malen opnieuw opgestart en gereset.

het is dus volgens mij geen wifi probleem