Skip to main content
Antwoord

Topologie (Box 12) toont nog steeds niet goed verbonden apparaten met SuperWifi's

• November 7, 2025
  • 4 reacties
  • 42 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Dezelfde vraag als in dit topic, maar die is helaas gesloten en ik ben wel benieuwd naar de status ervan.

Ik heb sinds een paar weken twee superwifi punten en ben net een uur aan het zoeken geweest waar ik een printer, die ik aan mijn wlan wil hangen (voorheen werkend op utp) maar die het vertikt om het te doen, in mijn netwerk is gebleven.

Zie ik uiteindelijk dat topic, maar is gesloten. Ik zou denken, laat het topic open totdat dit probleem, heel duidelijk weer een probleem in de software van de Box12 om je topologie goed weer te geven, is opgelost.

Dus eigenlijk de vraag, wat is de status van de vraag in dat topic, komt er een software update aan.

Alvast dank.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@familievandenheuvel. Het verbeteren van de topologie en het correct tonen van hoe apparaten zijn aangesloten is een proces waarin we steeds wat vorderingen maken. In de afgelopen updates zijn hier steeds wat verbeteringen voor doorgevoerd maar het is nog steeds niet zo zoals we het willen. Wel wordt nu bijvoorbeeld een netwerk met een switch erin beter getoond in de topologie. Houd vooral goed onze Product Updates in de gaten om te zien of er weer iets aan gedaan is. 

De reden dat het topic is gesloten wat je aanhaalt, komt omdat er 6 maanden lang niet in gereageerd is. Dan wordt ie automatisch gesloten. Maar er wordt nog genoeg over geplaatst op de Community en er zijn meer mensen die deze frustratie met jou delen ;) 

4 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 10, 2025

Hoi ​@familievandenheuvel. Het verbeteren van de topologie en het correct tonen van hoe apparaten zijn aangesloten is een proces waarin we steeds wat vorderingen maken. In de afgelopen updates zijn hier steeds wat verbeteringen voor doorgevoerd maar het is nog steeds niet zo zoals we het willen. Wel wordt nu bijvoorbeeld een netwerk met een switch erin beter getoond in de topologie. Houd vooral goed onze Product Updates in de gaten om te zien of er weer iets aan gedaan is. 

De reden dat het topic is gesloten wat je aanhaalt, komt omdat er 6 maanden lang niet in gereageerd is. Dan wordt ie automatisch gesloten. Maar er wordt nog genoeg over geplaatst op de Community en er zijn meer mensen die deze frustratie met jou delen ;) 

Forum|alt.badge.img+1

Dank je voor je reactie.

Komt uiteindelijk wel goed, alleen gaat het nog dus nog even duren.

We zullen het ermee moeten doen, soms wat lastig bij fout zoeken maar dan maar een truuk verzinnen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Work in progress inderdaad. Wat je nog wel kunt doen om het (tijdelijk) te herstellen is een herstart van je thuisnetwerk. Dit doe je via de webinterface als je gaat naar Instellingen → Systeem → Herstart thuisnetwerk. Over het algemeen herstelt de topologie zich dan en verbinden apparaten ook weer met het juiste/dichtstbijzijnde Wifi-punt.

Forum|alt.badge.img+1

Work in progress inderdaad. Wat je nog wel kunt doen om het (tijdelijk) te herstellen is een herstart van je thuisnetwerk. 

Dat is inderdaad een optie, is in feite de “stekker er uit en stekker er in” methode en werkt, maar het liefst gebruik ik deze methode als laatste oplossing en zoek liever eerst via de Box12 gui (en andere tools) naar een oplossing.