Skip to main content

Goed, ik maak gebruik van de geüpdatete KPN Box 12. Het werkt prima, maar ik merk toch dat enkele belangrijke functies ontbreken.

Daarom heb ik geprobeerd een TPLink Archer75 AX5400 aan te sluiten. Helaas werkte dit niet zoals verwacht. Mijn vraag is nu: heeft iemand een idee hoe je een eigen router, direct verbonden met de MTU, instelt? Ik heb de instellingen in de bijgevoegde afbeeldingen gebruikt, maar zonder succes.

Toen het niet wilde lukken, dacht ik: laat maar, ik sluit gewoon weer de KPN Box aan en vraag dan op diverse fora om ervaringen hiermee.

Ik heb de KPN Box 12 weer aangesloten, maar niets werkt. Na het resetten van de router werkte het even, maar na een halve minuut viel het internet weer weg. Websites deden er drie minuten over om te laden, waarna alles plotseling weer snel werkte, maar slechts voor een minuut. Daarna volgde opnieuw een reeks time-outs.

Ik heb mijn computer opnieuw opgestart, mijn netwerkkaart verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, de router gereset, maar niets lijkt te helpen. Ik heb nu extreem instabiel internet. Het kostte me tien minuten om toegang te krijgen tot de routerinterface, waarna opnieuw de time-outs begonnen na slechts een minuut.

Zowel mijn bekabelde pc als mijn draadloze MacBook vertonen hetzelfde probleem.

Hier nog even mijn instellingen


Hi @Spiderguard! Wat gek dat alles zo traag is nadat je een andere router hebt getest. 😕

Heb je glasvezel? Zo ja, heb je het glasvezelpunt ook al eens herstart door hem van de stroom te halen, 2 minuten te wachten en weer aan te sluiten?

Wat de Archer betreft, je kunt om hulp vragen in het gebruik je eigen router topic van wjb. Die weet hier ontzettend veel vanaf, dus wie weet lukt het jullie samen wel om de Archer aan de praat te krijgen. 🙂