Skip to main content

hallo 

ik heb dus net een internet en tv van kpn gekregen en deze aangesloten , de tv deed het gelijk en gaf aan verbonden met internet , maar bij proberen wifi te verbinden zie ik nergens de ssid naam van me modem 

na wat geklooi , ben ik gaan inloggen op modem instellingen zie ik daar ineens een andere ssid staan dan wat op de achterkant modem staat 

iemand idee wat dit betekent ?

ik heb daarna wel een reset gedaan in de optie lijst van modeminstellingen en toe verscheen wel de ssid die op de stickers achterkant modem staat 

dus alles alles wert weer behalve het lampje services op het modem blijft rood staan

Mogge @Moi-rdam, een rood lampje geeft meestal aan dat er een probleem is tussen het modem en de centrale. Het verbaast me dan ook dat je wel tv hebt. Heb je glasvezel of koper?


@Joep1965 nee geen glasvezel ,maar me vraag was ook of dat normaal is dat de ssid naam van modem twee verschillende kan hebben want na alles geïnstalleerd te hebben en ik wifi probeerde te verbinden zag ik me ssid naam nergens tot ik inlogde op instellingen van modem zienlijk daar ineens een andere naam staan dan op achterkant modem kasje


Wellicht is het modem teruggestuurd en niet gereset.  Dat zien we vaker. Jij hebt em gereset begrijp dus is ie weer terug naar fabrieksinstellingen. Kan geen kwaad.  Zou je in willen loggen in het modem, dan naar status en dan naar geavanceerd. Van geavanceerd graag een screenshot plaatsen. Dit vanwege het rode lampjes. 


Doe eens een zogenaamde ‘monteurs-reset’ @Moi-rdam .

Dat doe je door tegelijktijdig de resetknop en de herstelknop ingedrukt te houden totdat een of meer lampjes uitgaan c.q. gaan knipperen, dan meteen loslaten en ongeveer 10 minuten wachten totdat alles weer online is.

 


Doe eens een zogenaamde ‘monteurs-reset’ @Moi-rdam .

Dat doe je door tegelijktijdig de resetknop en de herstelknop ingedrukt te houden totdat een of meer lampjes uitgaan c.q. gaan knipperen, dan meteen loslaten en ongeveer 10 minuten wachten totdat alles weer online is.

 

Heb ik gedaan maar het rode lampje blijft op rood 


Dan even bellen met 0800 0402, voor storingen en geen diensten 24/7 bereikbaar @Moi-rdam