Skip to main content
Antwoord

Update Experia Box V10 aangekondigd maar niet gekregen

• October 29, 2025
  • 4 reacties
  • 129 keer bekeken

Swag001
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Ik ben door KPN op de hoogte gebracht dat in de nacht van 28 okt 2025 mijn modem een update zou krijgen. Vooraf heb inde nodige backups gemaakt van het modem. De versie die ik voor de update ha was V1.01.00T04 4 intermediate.

Nu de dag erna kijk in de het modem en zie nog steeds dezelfde software versie. 

Mijn vraag is of mijn modem nu wel of geen update heeft gekregen.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Swag001! Wat Marlon aangeeft klopt. Soms gaat het niet in één keer goed, dan proberen we het later nog een keer. 

Het beste kun je een reset van je Experia Box V10 doen. Dan is de kans groter dat de update goed binnenkomt en gezien je een back-up van de instellingen hebt kun je die gebruiken na de reset. 🙂
Als je dat eenmaal hebt gedaan is het afwachten tot de update wel goed doorkomt. 

We hebben trouwens een kennisbank met informatie over instellingen op je modem met KPN Software (de nieuwe software). Mocht je alvast willen kijken hoe alles werkt qua zelf zaken instellen, dan kun je daar alles vinden! 

4 reacties

• October 29, 2025

Die heeft geen update gekregen, want da zie je echt wel. De nieuwe firmware is compleet anders. 

Dit gebeurt heel vaak. Gewoon afwachten en je backup netjes bewaren. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 30, 2025

Hi ​@Swag001! Wat Marlon aangeeft klopt. Soms gaat het niet in één keer goed, dan proberen we het later nog een keer. 

Het beste kun je een reset van je Experia Box V10 doen. Dan is de kans groter dat de update goed binnenkomt en gezien je een back-up van de instellingen hebt kun je die gebruiken na de reset. 🙂
Als je dat eenmaal hebt gedaan is het afwachten tot de update wel goed doorkomt. 

We hebben trouwens een kennisbank met informatie over instellingen op je modem met KPN Software (de nieuwe software). Mocht je alvast willen kijken hoe alles werkt qua zelf zaken instellen, dan kun je daar alles vinden! 

Swag001
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • November 4, 2025

Van KPN heb ik het bericht gehad dat de software update plaats ging vinden in de nacht van 3 op 4 november 2025. Bij controle van mijn modem op 4 november nadat de update plaats zou vinden dat de software status nog steeds “ V1.01.00T04. Intermediate  “.

Vooraf heb ik volgens de instructies de V10 gereset (met resetknopje op achterzijde aan het modem) , en van de instellingen printscreens gemaakt.

Wat is er aan de hand dat nu na twee pogingen de update nog steeds niet gelukt is, wat kan ik zelf nog meer doen? 

Mvg Loet Swagemakers

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het is dan afwachten tot jij aan de beurt bent voor de update. We hebben hier geen specifieke data voor en het gebeurt ook niet direct, dus volg de tips uit mijn bericht op en dan komt het vanzelf. 🙂