Skip to main content

Vandaag de melding op mijn Box 12 dat er een update is naar KPN Software V12.C.24.05.08, echter wanneer ik de stappen doorloop en bij het pop up scherm kom waar ik moet bevestigen dat ik begrijp dat het modem zal herstarten en voor ongeveer 5 minuten geen verbinding heb en hier op bevestigen klik verdwijnt het schermpje en gebeurt er verder niets.

Ben ik te ongeduldig of gaat hier iets niet goed.

Heb je een eigen DNS ingevuld?


Nee, set-up is volkomen standaard.


Nee, set-up is volkomen standaard.

Ai, dan wordt het moeilijker en zal een moderator moeten meekijken. Het eerste antwoord zal zijn om een reset/fabrieksinstellingen uit te voeren denk ik. 


OK. dank voor je input,


Vreemd dat het handmatig updaten van het modem niet helemaal lekker wil lopen, @Polar332. Je kunt inderdaad proberen om het modem een reset te geven. Daarmee wordt het modem terug gezet naar de fabrieksinstellingen en daarna zou de nieuwste firmware binnen gehaald moeten worden.


Dank voor de suggestie, ik zal dit uiteindelijk ook proberen. Het vreemde is dat wanneer ik moet bevestigen dat ik begrijp dat de verbinding wordt verbroken  de bevestiging knop 'dood’ is en wanneer ik er op klik er niets gebeurd en terug ga naar het vorige scherm.


Aanvulling, hetzelfde als hiervoor omschreven is ook het geval als ik in de modemsoftware kies voor het resetten naar fabrieksinstellingen.


2e aanvulling, het bleek dat bij het bevestigingsscherm van het resetten naar fabrieksinstellingen de bevestigingsknop het alleen deed op het alle uiterste randje van de knop. Helaas is dit niet het geval bij de systeem upgrade ook na de fabrieksinstellingen reset werkt deze nog steeds niet.


Dat met de knop is precies wat ik ook had. Alleen bij mij was het opgelost door ‘DNS-proxy gebruiken’ (tijdelijk) aan te vinken.


OK, dat ga ik nu proberen, dank je wel voor reactie


Helaas ook de DNS proxy tijdelijk aan vinken werkt niet.


3e en laatste aanvulling, ik heb een andere browser geprobeerd (MS Edge) en daar werkte het wel, het lag dus aan mijn browser (FireFox).

Allen bedankt voor de hulp.

 

Met vriendelijke groet

Henk B.


Dat is dan mooi nieuws! @Polar332 


Reageer