Skip to main content
Vraag

Uploaden vanaf Lightroom lukt niet meer na modem update

• February 20, 2026
  • 3 reacties
  • 50 keer bekeken

uploaden vanaf Lighroom lukt niet meer. poort 21 is opengezet, dat is de poort die lightroom gebruikt.

welke optie zijn er nog meer?

3 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen Anne, dat is natuurlijk niet praktisch, welkom op de KPN Community. Ik denk graag even met je mee. Via welk protocol opereert dit programma dan exact? Je zou eens kunnen kijken naar de firewall instellingen van jouw modem. Op welk niveau staat die nu? 

Ik zou hem anders eens naar standaard zetten om te kijken of dat een verbetering oplevert.

Hoe pas ik de instellingen voor de uitgaande firewall aan? 

1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Vul je wachtwoord in en klik op Inloggen.
  3. Klik links op Beveiliging
  4. Je komt op deze pagina:

In het blauwe blok kun je instellen of het modem reageert op pingverzoeken. Het gaat hier om verzoeken die vanaf het internet komen. Je kunt een ping zelf gebruiken om van buitenshuis te kunnen controleren of je Box 12 nog actief is. Zet je dit schuifje uit, dan kan dat niet meer. 

In het rode blok stel je het beveiligingsniveau in. Er zijn vier opties die hieronder worden uitgelegd. Als je het niveau wijzigt krijg je een pop-up om de wijziging te bevestigen

Ik hoor graag wat de verdere uitkomst is!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 24, 2026

Hoi Remco,

Dank voor de tip, maar dit heb ik al geprobeerd met een collega van je.

Heb je nog andere tips voor me

Het gaat om lighroom, een programma van Adobe, net als Photoshop.

gr Anne

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is het eerste wat mij te binnenschoot Anne, even denken dan. Produceert het programma een specifieke foutcode als je probeert te uploaden?Â