Skip to main content
Vraag

Uploadsnelheid maar 0,8 zowel bekabeld als draadloos

• March 16, 2026
  • 1 reactie
  • 16 keer bekeken

Zowel bekabeld (pc) als draadloos (laptop) geeft mijn ExperiaBox v10 (geen glasvezel) sinds enige weken een zeer lage uploadsnelheid van 0,8 (jitter 3). Voorheen werkte het eerst wel goed, later redelijk. Heb al het eenĀ en ander geprobeerd en gecheckt, maar nog geen oorzaak gevonden - laat staan hetĀ probleem oplossen.
Een (Swiss)datatransfer van 260 MB loopt inmiddels al telkens spaak bij 15 MB.Ā Downloaden geenĀ probleem.
In welke richting moet ik de oorzaak van het uploadprobleemĀ zoeken?

1 reactie

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 18, 2026

Goedemiddag ​@BarendGĀ , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Dat zijn geen beste snelheden die je daar meet dus goed dat je dat ook via deze weg aankaart! In dit geval zou mijn eerste advies zijn om hier eens een belafspraak voor in te plannen met onze Helpdesk. Zij kunnen je gegevens er direct bij pakken en een lijnmeting doen, dat lijkt me hier het beste punt om te beginnen. Dit probleem kan meerdere oorzaken hebben zoals een slechte of oude telefoonkabel, een probleem met de hoofdaansluiting (ISRA punt) maar er kan ook sprake zijn van storing op de lijn buitenhuis. Daarom het advies ook om hiervoor te bellen zodat er meteen de nodige metingen kunnen worden verricht en vanuit daar zal verder gekeken moeten worden wat er nodig is om dit probleem te verhelpen. Hopelijk wil je de uitkomst ook hier nog even met mij delenĀ šŸ™šŸ»