Skip to main content
Beantwoord

V10 heeft regelmatig services lampje rood geen internet

• 25 december 2024
  • 7 reacties
  • 132 keer bekeken

Jheroen
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Ha mensen, sinds onze verhuizing een maand of twee terug verliest het modem regelmatig de verbinding, een restart via de UI helpt dan niet; enkel de stekker eruit en erin zorgt ervoor dat de verbinding weer in orde is.

Verbinding zelf is prima als ie functioneert meest van de tijd.

Services lampje brand rood als ik bij het modem kijk en internet is uit.

Ik ben verder nog altijd zeer tevreden met de V10, op ons vorige adres is dit geen enkele keer voorgekomen (zelfde modem) in ruim 5 jaar tijd.

Wel heeft het modem een software update gehad even terug welke al mijn instellingen heeft gereset (...) maar verder geen problemen.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Jheroen ,

Blijft dit probleem na een reset nog steeds voorkomen?

Je kunt dan de klantenservice vragen om een vervangend modem.   

Hoe doe je dat? :
Maak een belafspraak. De klantenservice helpt je dan telefonisch op een moment dat het jou uitkomt.

Bekijk origineel

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36628 reacties
  • Antwoord
  • 27 december 2024

Hallo ​@Jheroen ,

Blijft dit probleem na een reset nog steeds voorkomen?

Je kunt dan de klantenservice vragen om een vervangend modem.   

Hoe doe je dat? :
Maak een belafspraak. De klantenservice helpt je dan telefonisch op een moment dat het jou uitkomt.

Jheroen
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 59 reacties
  • 13 januari 2025

Goedemorgen,

Opvallend is dat de afgelopen dagen / weken vrij regelmatig internet uitvalt. De televisie werkt gewoon door maar internet is niet beschikbaar. Dit merk je als je tv kijkt niet meteen maar als je bv opnames wilt bekijken via het tv kastje verschijnt de netwerk error omdat internet niet functioneert.

Een herstart via de V10 interface doet niets, je moet fysiek de spanning van het modem halen en vervolgens weer opstarten.

Soms korte onderbrekingen die vanzelf verdwijnen maar de echte onderbrekingen blijven aanwezig totdat je zelf iets doet. Niet erg handig als je niet thuis bent.

Kort geleden duurde dit de hele nacht en herstelde zichzelf niet.

Er komt deze maand nieuwe firmware, misschien dat dat iets gaat schelen wie zal het zeggen. Als iemand van kpn op afstand de lijn kan doormeten en de logs bekijkt mbt de disconnects dan komen we misschien ergens.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7527 reacties
  • 15 januari 2025

Als de update niet helpt, probeer dan de reset die Noordzee aanraadde ​@Jheroen. Die werkt anders dan een herstart, dus ik ben benieuwd of het daarna beter gaat. 

Zo niet, 

Noordzee schreef:

Dan raad ik dit aan. Dan zal de verbinding doorgemeten moeten worden door mijn collega.

Jheroen
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 59 reacties
  • 15 januari 2025

Hoi ​@Sanne van KPN 

Dank voor je antwoord, de update is eergisteren geweest en alles werkt tot nu toe super; geen uitval of andere zaken gezien. Voor nu is dit opgelost.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7527 reacties
  • 16 januari 2025

Heel fijn om te lezen ​@Jheroen. Dank voor het terugkoppelen! 😁

Jheroen
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 59 reacties
  • 17 januari 2025

Ik keek toevallig net bij het modem en ondanks dat alles lijkt te werken brand het services lampje oranje.

Daarnaast gisteren een paar keer kort geen internetverbinding in de avond, wel tv signaal. Dit loste zichzelf deze keer vanzelf op.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7527 reacties
  • 18 januari 2025

Hmmm, dat is nou net weer niet de bedoeling. 

Als het lampje weer gaat branden, herstart dan ook het glasvezelpunt even (als je glasvezel hebt) door deze van de stroom te halen, 2 minuten te wachten en weer aan te sluiten. 

Hopelijk houdt het daarna op met wegvallen. Zo niet, bel dan met ons! Mijn collega zou de wegvallende verbinding moeten kunnen zien bij het doormeten van de verbinding en kan dan de vervolgstappen met je regelen. 🙂

Reageer