Skip to main content
Vraag

V10 hoge latency voor LG thinq apparaten sinds de firmware update

• May 23, 2026
  • 2 reacties
  • 28 keer bekeken

Het probleem dat ik heb is dat sinds de firmware update naar de nieuwe gui er een 1000ms ping is voor mijn LG AC. Om erachter te gekomen dat het de V10  heb ik de volgende dingen geprobeerd:

1. lokaal pingen 6 tot Max 16 ms daarna de uplink van de Experia AP terug erin gedaan en instant naar 1000ms. Om te zorgen dat het geen roaming was heb ik dit getest met maar 1 AP
  2. vervolgens mijn oude TP-Link AX55 ipv de v10 aan de inkomende kabel gehangen en geen latency. Helaas is dit geen oplossing omdat de ax55 geen dhcp_options ondersteund voor iptv.
  3. Op de v10 DMZ aangezet voor de AC hielp niet
  4. firewall eventjes uitgezet voor testing maar hielp ook niet
  5. ook ipv6 uitgezet voor testing, geen resultaat 
  6. alleen 2.4GHz getest maar nog steeds dezelfde latency 

Dit alles sinds the firmware update naar de nieuwe GUI 

current firmware: V10.C.25.08.15

2 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Niftrik. Welkom op de KPN Community! Je hebt waarschijnlijk er last van dat je LG AC een hoge ping heeft van 1000 ms, want anders zou je het hier niet komen melden. Dan moeten we eens kijken wat daar aan te doen valt. Goed in ieder geval dat je zelf al veel dingen hebt getest en uitgesloten. Dat scheelt weer uitzoekwerk. 

Nu moet ik zeggen dat ik niet gelijk weet wat een LG AC is. Als ik even Google of Gemini gebruik, dan kom ik uit bij een airconditioning, maar dan zou een hoge ping niet zoveel uitmaken is mijn gedachtegang. Maar ik kan er naast zitten. Kun je misschien uitleggen wat je bedoelt met LG AC? En nu ben ik er ook niet helemaal zeker van wat je bedoelt met Experia AP. Is dat een Experia Wifi-versterker? Zo'n ding? En heb je nog meer Wifi-versterkers/AP's in je netwerk?

En waar ik ook benieuwd naar ben of dit het enige apparaat in je netwerk is die een hoge ping heeft. Je hebt vast nog wel een telefoon of eventueel een laptop waar je ook een pingtest mee kunt doen. Wat komt daar dan uit? En het mooiste zou zijn dat je bekabeld deze test zou kunnen doen, want dan weten we of het alleen speelt op de Wifi bijvoorbeeld. 

Ik ga er ook eventjes vanuit dat je glasvezel hebt (Is dat zo?) en dan helpt het vaak om het glasvezelkastje/NT van de stroom te halen voor 2 minuten. Heb je dat al eens geprobeerd en zou je dat anders willen doen? 

Laat het allemaal maar weten en dan kunnen we weer verder met je meedenken :) 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 25, 2026

Het is inderdaad een airco unit, normaal gesproken ben ik het met je eens dat de pings niet veel zouden uit maken. Maar voor de slimme netwerk functies van LG, zoals de temperatuur aanpassen via de telefoon is een steady verbinding met de cloud nodig. Doordat de ping zo hoog is reageert de airco niet goed of soms gewoon niet.

Ik heb alleen 2x de Experia WiFi als AP. 
voor de rest is pingen van alle apparaten goed behalve de LG Airco. 

ja ik heb een glasvezel en de NT heb ik al meerdere malen herstart hetzelfde geld voor de modem.