Vandaag voor de 3e keer alle DHCP en port-forwarding instellingen op mijn V10 gewist na een mislukte “modem update”, ik zit nu nog steeds op versie V1.01.00T04.3Intermediate.
Na bellen met KPN wordt gezegd dat dit bij elke update zal gebeuren, maar niet getreurd, de oplossing is een Fritz-Box bij KPN huren voor 7 euro per maand. Wat een belachelijk slechte service. KPN creëert een probleem met de modem (die 5 jaar hiervoor zonder enig probleem heeft gewerkt zonder updates) en verkoopt je de oplossing.
Graag hoor ik of er een andere mogelijkheid is, zou ik bijvoorbeeld niet mijn modem kunnen ruilen tegen eentje die wel de goede update heeft ontvangen?
Beste antwoord door Erik van KPN
Je hoeft überhaupt geen ander modem aan te schaffen als je dat niet wilt. Ik geef alleen aan dat het aansluiten van een eigen modem een optie is als je dat zou willen. Vrije modemkeuze heet dat.
Het gaat bij jou nu al meerdere keren mis omdat jij dan valt in die groep klanten met een specifiek issue. Dat is zeker vervelend, want dat betekent dat we inderdaad meerdere pogingen doen. Daar valt helaas niet aan te ontkomen. Bij de laatste poging hebben we een paardemiddel ingezet om, tijdens de update, ook te resetten. We zagen dat dit bij veel van de klanten met het issue ook hielp om de update wel te laten lukken. Maar alsnog bij een klein deel van de groep niet. En jij lijkt daaronder te vallen.
We gaan ervoor zorgen dat je de update alsnog. Hoe we dat doen is nog niet helemaal duidelijk op dit moment. Maar je krijgt er sowieso vooraf bericht van.
Hallo @BobSlee , je kan ook een tweedehands Fritzbox kopen op Marktplaats. Sowieso is dat beter, want dat is gewoon een commercieel uitontwikkeld product.
Hallo @BobSlee , je kan ook een tweedehands Fritzbox kopen op Marktplaats. Sowieso is dat beter, want dat is gewoon een commercieel uitontwikkeld product.
Dank voor het advies, maar ook daarbij wordt ik dus zelf op de kosten gejaagd omdat KPN haar update niet goed kan uitvoeren.
Krijg je bij een Fritz-Box overigens nog wel ondersteuning bij netwerkproblemen? Bij eerdere issues is mij verteld dat de KPN niet kan helpen als je een andere modem gebruikt dan wat de KPN heeft aangeleverd.
Bij mij hetzelfde, snelste oplossing is om je intern IP-adres terug te zetten tot dat van voor de “update”
Wat bedoel je hier mee? Het IP adres van de V10 is ongewijzigd, het gaat om de IP adressen en port forwarding van andere apparaten op mijn thuisnetwerk.
Krijg je bij een Fritz-Box overigens nog wel ondersteuning bij netwerkproblemen? Bij eerdere issues is mij verteld dat de KPN niet kan helpen als je een andere modem gebruikt dan wat de KPN heeft aangeleverd.
Beste @BobSlee , een gehuurde FB van KPN wordt uiteraard door KPN ondersteund, evenals de in bruikleen verstrekte KPN modem/router.
Bij een eigen modem is het altijd verstandig het in bruikleen verstrekte modem bij de hand te houden.
Bij problemen wil KPN dat je dan eerst de originele modem aansluit, voordat KPN aan een oplossing gaat werken.
Beste @azwartkruis het zijn niet jouw spullen, de modem is eigendom van KPN en die heb jij in bruikleen en als KPN het noodzakelijk vindt om een update door te voeren om de kwaliteit en stabiliteit en veiligheid van de verbinding te waarborgen, mogen zij dat dus doen.
Als alternatief kun je tegenwoordig een eigen modem gebruiken, die kun je dan helemaal naar je eigen wensen aanpassen
Hallo @BobSlee, welkom! Ik begrijp dat het voor de derde keer niet gelukt is om de update door te voeren. Heel vervelend. Dit betekent dat jij valt in die groep met klanten waarbij we het eerder geprobeerd hebben, soms al meerdere keren. En waarbij het op dat moment niet gelukt is vanwege een bepaald issue. Die klanten hebben we nu verzameld en zijn we opnieuw aan het proberen. Bij deze nieuwe poging hoort ook een reset van je modem tijdens het updateproces. Dit omdat we zien dat de kans dat de update dan wel wil pakken een stuk groter is. Maar ook niet gegarandeerd. Wat nu bij jou dus blijkt. We zullen het sowieso op een later moment opnieuw proberen, krijg je ook weer opnieuw bericht. Hopelijk lukt het dan wel.
Ik zag vanmorgen in een ander topic iemand aangeven waarbij het ook al drie keer mis was gegaan maar nu wel gelukt. Wat hij gedaan heeft is de avond tevoren alle apparaten losgekoppeld van zijn modem. Misschien dat dit bij jou ook werkt als je de volgende aankondiging krijgt.
Dan, iets anders wat ik nog wel even wil aanstippen:
BobSlee schreef:
Na bellen met KPN wordt gezegd dat dit bij elke update zal gebeuren, maar niet getreurd, de oplossing is een Fritz-Box bij KPN huren voor 7 euro per maand. Wat een belachelijk slechte service. KPN creëert een probleem met de modem (die 5 jaar hiervoor zonder enig probleem heeft gewerkt zonder updates) en verkoopt je de oplossing.
Zodra jij eenmaal over bent op de nieuwe KPN Software die we met deze update introduceren, dan zullen aanvullende updates niet meer op deze manier voor problemen zorgen.
En, het is NIET nodig om hiervoor bij ons een FRITZ!Box te huren. Het staat je altijd vrij om een eigen modem aan te sluiten als je wilt. En in zo'n geval is een FRITZ!Box een goed en makkelijk modem. En hebben we inderdaad de optie om hem via ons te huren. Maar het is zeker niet een verplichting. En het is ook niet de intentie dat je een FRITZ!Box, of ander modem, zou moeten aansluiten als oplossing.
BobSlee schreef:
Graag hoor ik of er een andere mogelijkheid is, zou ik bijvoorbeeld niet mijn modem kunnen ruilen tegen eentje die wel de goede update heeft ontvangen?
Is helaas geen optie, Bob. De modems in het magazijn hebben de update überhaupt nog niet.
@azwartkruis, jouw situatie is een andere dan die van Bob. Bij jou is de update wel gelukt, maar ervaar je daarna wat problemen. Het kan gebeuren bij deze migratie-update naar KPN Softwaren dat eigen instellingen komen te vervallen. Proberen we te voorkomen, lukt helaas niet altijd. Als je een eigen LAN IP had ingesteld kun je dat nu ook weer doen. Informatie over hoe je instellingen wijzigt in de nieuwe Software vind je hier:
Ik draai op modem met 192-***-178-1 en zij maken daar ongevraagd 192-168-2-254 van,
Dus mijn NASsen die fixed op 192.***.178.*** zijn onbenaderbaar.
Oplossing op tabblad instellingen de DHCP server instellingen aanpassen.
Dat lijkt me ook vervelend, maar is niet gerelateerd aan mijn probleem, ik heb dat IP adres namelijk niet gewijzigd. Kun je misschien dat op niet op mijn issue gaan behandelen?
JanD schreef:
Beste @BobSlee , een gehuurde FB van KPN wordt uiteraard door KPN ondersteund, evenals de in bruikleen verstrekte KPN modem/router.
Bij een eigen modem is het altijd verstandig het in bruikleen verstrekte modem bij de hand te houden.
Bij problemen wil KPN dat je dan eerst de originele modem aansluit, voordat KPN aan een oplossing gaat werken.
Het is toch nog steeds te gek voor woorden dat KPN een probleem creëert en vervolgens mij gaat vragen te betalen voor de oplossing? Een opt-out voor updates is natuurlijk ook geen optie, maar een concrete oplossing werd mij telefonisch niet geboden.
Het is toch nog steeds te gek voor woorden dat KPN een probleem creëert en vervolgens mij gaat vragen te betalen voor de oplossing? Een opt-out voor updates is natuurlijk ook geen optie, maar een concrete oplossing werd mij telefonisch niet geboden.
@BobSlee, ik zie dat jouw laatste reactie gisteren vrij snel na mijn reactie van gisteren is geplaatst. Vandaar dat ik nu voor de zekerheid nog een keer reageer. Heb je mijn reactie gezien?
Ik wil vooral benadrukken dat jij zeker niet verplicht een FRITZ!Box hoeft af te nemen.
Erik van KPN schreef:
Dan, iets anders wat ik nog wel even wil aanstippen:
BobSlee schreef:
Zodra jij eenmaal over bent op de nieuwe KPN Software die we met deze update introduceren, dan zullen aanvullende updates niet meer op deze manier voor problemen zorgen.
En, het is NIET nodig om hiervoor bij ons een FRITZ!Box te huren. Het staat je altijd vrij om een eigen modem aan te sluiten als je wilt. En in zo'n geval is een FRITZ!Box een goed en makkelijk modem. En hebben we inderdaad de optie om hem via ons te huren. Maar het is zeker niet een verplichting. En het is ook niet de intentie dat je een FRITZ!Box, of ander modem, zou moeten aansluiten als oplossing.
@BobSlee, ik zie dat jouw laatste reactie gisteren vrij snel na mijn reactie van gisteren is geplaatst. Vandaar dat ik nu voor de zekerheid nog een keer reageer. Heb je mijn reactie gezien?
Ik wil vooral benadrukken dat jij zeker niet verplicht een FRITZ!Box hoeft af te nemen.
Ik had inderdaad je reactie gelezen, maar dan gaan we het nu over woordkeuze hebben, want ook bij de andere optie mag ik zelf de oplossing betalen. Ik kan de Fritzbox bij KPN huren, of zelf een modem aanschaffen. Als ik zelf een modem aanschaf word ik toch alsnog op de kosten gejaagd door een fout van KPN?
De andere oplossing dat de update alles oplost heb ik nu al 2x gehoord na de vorige resets met 2x als gevolg een paar uur werk om alle instellingen weer terug te zetten.
In principe zegt de reactie dat ik zelf nu extra uitgaven mag gaan doen of dat de KPN nu bij iedere update mijn thuisnetwerk blijft resetten, tot het een keer goed gaat. Ik heb niet bijster veel vertrouwen in de volgende update aangezien het één keer mislukken van een update al “zeldzaam” zou moeten zijn volgens de KPN reacties in dit forum, maar ondertussen gaat het nu bij mij al 3x mis.
Je hoeft überhaupt geen ander modem aan te schaffen als je dat niet wilt. Ik geef alleen aan dat het aansluiten van een eigen modem een optie is als je dat zou willen. Vrije modemkeuze heet dat.
Het gaat bij jou nu al meerdere keren mis omdat jij dan valt in die groep klanten met een specifiek issue. Dat is zeker vervelend, want dat betekent dat we inderdaad meerdere pogingen doen. Daar valt helaas niet aan te ontkomen. Bij de laatste poging hebben we een paardemiddel ingezet om, tijdens de update, ook te resetten. We zagen dat dit bij veel van de klanten met het issue ook hielp om de update wel te laten lukken. Maar alsnog bij een klein deel van de groep niet. En jij lijkt daaronder te vallen.
We gaan ervoor zorgen dat je de update alsnog. Hoe we dat doen is nog niet helemaal duidelijk op dit moment. Maar je krijgt er sowieso vooraf bericht van.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.