Skip to main content
Vraag

V10 is gereboot en een van mijn superwifi punten is niet meer bereikbaar

• 30 juli 2025
  • 2 reacties
  • 25 keer bekeken

Goedemorgen,

Weer iets eigenaardigs met de V10 die ik overigens vorige week totaal heb gereset.

1 van de wifipunten is weer eens onbereikbaar. Het modem zelf heeft een reboot gemaakt die ik niet heb geplant nog uitgevoerd. Alle wifipunten geven wifi signaal normale sterkte maar dus 1 van die wifipunten geeft op de V10 de melding “onbereikbaar”.

Ook zie ik op de V10 geen firmware update! Moet ik nu de hele rimbam (reset) opnieuw uitvoeren hetgeen mij ongeveer 2 uur kost? 

Kan iemand mij mededelen wat er aan de hand is?

Is de firmware update gepusht maar niet geïnstalleerd en zijn er problemen met deze update?

2 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7666 reacties
  • 2 augustus 2025

Heb je de problemen weten op te lossen? Welke versie van de firmware heb je draaien op de V10? Je zou het betreffende Wifi-punt nog even bekabeld kunnen aansluiten en dan een reset geven. Mocht je nog hulp nodig hebben laat het dan weten!

• Auteur
  • Helper
  • 51 reacties
  • 2 augustus 2025

Ha Remco,

Ik heb nu de nieuwste firmware op de V10 C 25.08.03. De extenders (superwifi2) hebben nog de standaard firmware C.W.2.C 25.05.06.

Alles werkt maar….. het is NIET MOGELIJK om de extenders los van het modem te laten functioneren. Ik heb de WIFI op het modem uitgezet.

Hierna is het mij niet gelukt om de extenders los van het modem live te laten functioneren. De reset procedure 2 maal doorgelopen. Per extender een half uur aan het modem laten hangen. Het werkt niet.

Wat wel werkt is dat 1 van de extenders bekabelt wordt aangesloten op het modem. De andere extender wordt gelijk “groen”.

Beide extenders zijn live 1 in de huiskamer los van het modem de ander een etage lager dicht bij het modem en bekabelt. De wifi op het modem staat uit.

Doordat de extenders wifi 6 ondersteunen merk ik wel, zeker bij overdracht van grote bestanden, een aanmerkelijk verschil in snelheid dus dat is positief.

De bekabelde extender functioneert als een soort van “master” voor de niet bekabelde extender.

Deze configuratie heeft toen het modem nog op de oude firmware draaide zeker 3 jaar probleemloos gewerkt. Nu bij de nieuwe firmware moet ik concluderen dat dezelfde configuratie nodig is en de firmware op het modem in mijn optiek NIET werkt om de extenders los live te laten functioneren terwijl de wifi op het modem uit is.

Groet,

Marc van den Oord

Reageer