Skip to main content

Ik heb mijn internet abonnement aangepast en mijn vaste telefoonnummer opgezegd.

Sinds deze verandering brandt het oranje lampje op de V10 modem. (en ik HAAT oranje storing lampjes)

Als ik in de modem kijk zie ik ook dat mijn vaste telefoonnummer in de Voip instellingen blijft staan.

Dus de modem blijft naar mijn idee zoeken naar mijn vaste aansluiting, maar kan deze niet vinden dus geeft hij het oranje lampje.

telefonisch contact gehad afgelopen vrijdag met een medewerker van KPN, en deze zei mij dat hij deze registratie ging verwijderen uit het systeem.
Alleen zou dit maximaal 24 uur duren om te verwerken in de systemen.

We zijn alweer een aantal dagen verder en het oranje lampje brandt nog steeds.

meerdere malen modem opnieuw opgestart, fabrieksinstellingen terug gezet, maar het oranje lampje blijft terug komen en het vaste nummer blijft vermeld staan bij de VIOP instellingen.

 

Is er een medewerker die mij kan helpen dit op te lossen ? 

Hallo @Remco Thijssen doe een een zogenaamde ‘monteurs-reset, d.w.z. de herstelknop gelijktijdig indrukken met de resetknop en ingedrukt houden totdat er 1 of meerdere lampjes uit gaan en/of gaan knipperen.

Gaat het nu goed?

 


Hallo @Remco Thijssen doe een een zogenaamde ‘monteurs-reset, d.w.z. de herstelknop gelijktijdig indrukken met de resetknop en ingedrukt houden totdat er 1 of meerdere lampjes uit gaan en/of gaan knipperen.

Gaat het nu goed?

 

Dit heeft helaas niets geholpen.

 

Het lampje brandt nog steeds en het vaste nummer wordt nog steeds vermeld in de modem, dus hij blijft proberen om er verbinding mee te maken.


Jammer, dan is KPN weer aan zet.

 


Hoi @Remco Thijssen . Ondanks jouw haat jegens het oranje lampje hoeft het helemaal niks te betekenen. 

Zeker niet als je diensten gewoon werken.  Je nummer is ook succesvol verwijderd kan ik zien. Waarom er nog wat in het modem staat weet ik niet. Ik vermoed een restantje informatie dat verder geen enkele functie meer heeft.  Als je diensten verder goed werken zou ik me er verder niet meer druk om maken. Ik verwacht dat periodiek de systemen geschoond worden en dat dit uiteindelijk vanzelf verdwijnt.