Skip to main content
Vraag

Veel time-outs met externe servers, modem is wel bereikbaar

• August 21, 2026
  • 6 reacties
  • 74 keer bekeken

Sinds vandaag heb ik ernstige “packet loss” volgens ai. Mijn apparaten kunnen het modem wel goed bereiken, maar naar externe servers krijg ik veel time-outs. Ik heb dit getest met 1.1.1.1 en 8.8.8.8. via de CMD pings op windows. Daarnaast werkt mijn tv-decoder via ethernet niet goed: beeld valt weg en geluid hapert. Netflix rechtstreeks op de tv werkt wel. Online games hebben ondertussen honderden milliseconden latency waardoor ze niet te spelen zijn.

onderstaand een plaatje van de ping naar 1.1.1.1 waarbij te zien is dat de packages niet altijd aankomen.

via de kpn site alle probleemoplossings tools gebropeerd maar kom niet verder hiermee.

afb

hopelijk kan iemand me hier verder helpen.

gr. Roy

6 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 22, 2026

Hebben we het hier over een draadloze of bekabelde verbinding?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 22, 2026

Hebben we het hier over een draadloze of bekabelde verbinding?

De screenshot met request timed out betreft een draadloze verbinding met mijn laptop. tevens heeft mijn tv ook last van zwart beeld en haperend geluid en die is met kabel direct op het modem aangesloten.

heb dus wel gewoon internet alleen er gaat veel data verloren waardoor de tv werkt en een online spel enorm veel ms aan netwerk ping heeft.

hopelijk helpt dit het beeld beter te schetsen.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 22, 2026

Heb je een glasvezel verbinding of koper?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 22, 2026

Heb je een glasvezel verbinding of koper?

Ik heb een koperverbinding

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 22, 2026

Welke modem heb je? En zie je ook uitval van het internet?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 22, 2026

Ik heb een zwarte kpn box 12 en geen uitval van internet waarbij het internet echt helemaal wegvalt, wel vertraging in het internet dat als je iets laad dat het veel langer duurt onregelmatig