De FRITZ!Box 5690 XGS is aangekondigd op 23 februari 2023 bij een computerbeurs in Barcelona en op 3 september 2024 bij de IFA nog eens om de mensen lekker te maken dat dit apparaat daadwerkelijk "bestaat". Je hoort of leest nu niets meer over dat apparaat; geen testen; geen verkoop; helemaal niets en dat maakt mij uiterst achterdochtig. AVM heeft nu alleen ingezet op de FRITZ!Box 5690 pro die eigenlijk al verouderd is nu die te koop is voor véél te véél geld.
Natuurlijk weet ik dat een ontwikkeling van een apparaat tijd kost en dat we leven in een vluchtige wereld. Maar een ontwikkeltijd van bijna twee jaar vind ik niet normaal. Of ben ik dan te ongeduldig?
Ik doe dus de voorspelling dat de FRITZ!BBox 5690 XGS dus nooit te koop zal zijn en wanneer die dan toch "ooit" eens te koop zal zijn die al sterk verouderd is.......
En waarom kijk ik halsreikend uit naar dat apparaat die een 10 Gbit/s WAN/LAN poort heeft? Dat zou het enigste apparaat zijn van AVM met zo'n snelle poort voor mijn interne netwerk. Een kpn box 14 is wat dat betreft de apparaten van AVM nu overduidelijk voorbij....… met “tig” 10 Gbit/s poorten.