Skip to main content

Verrassing dat alle instellingen overgenomen worden bij nieuw modem met overstap vanuit Budget

• March 28, 2026
  • 6 reacties
  • 51 keer bekeken

Robert Brink
Helper
Forum|alt.badge.img

Te leuk om niet te delen! 🤣

Ik stap per 3 april voor tv+internet na jaren over van Budget naar KPN maar kreeg vandaag (28 maart) al mijn installatiepakket. Mijn huidige modem is een V10A, de nieuwe is een Box 12b.

Ik dacht eens kijken wat dat ding doet en wissel ze om... en wat schetst mijn verbazing 🤔⁉️

Nog geen halve minuut later werkt heel mijn huis weer, alsof ik niets veranderd heb!
En mijn publieke IP-adres is ook nog hetzelfde!

Zelfs mijn wifi instellingen zijn dus overgenomen, ben alleen een paar DHCP reserveringen en port forwardings kwijt maar dat viel te verwachten.
Oh, en de analoge telefoon poort is weer ‘up’ (op mijn vaste nummer) maar daar doe ik toch al jaren niets meer mee en is de €2 per maand niet waard om te behouden 😏

Wel apart dus dat zelfs je wifi instellingen niet alleen in het modem opgeslagen worden.

En ja, ik begrijp dat per 3 april mijn ip wel zal veranderen, en dat mijn (Arris) tv ontvanger ook niet meer zal werken wegens nieuw KPN ID. En dat ik mijn opnames voorgoed kwijt ben… 😥

Zal de apparatuur van Budget netjes terugsturen maar de afstandsbediening houd ik, die zullen ze niet missen, en een 12V adapter is ook altijd handig als reserve (eigen ervaring) 😅

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 28, 2026

Beste ​@Robert Brink de afstandsbediening mag je houden, dat is een verbruiksartikel, maar de apparatuur die je in bruikleen hebt van Budget moet retour INCLUSIEF de netwerkadapters, anders kun je daar aanmaningen voor krijgen en zelfs een naheffing voor de vervangingswaarde.

Verder welkom bij KPN straks.

Het vaste telefoonabonnement bij KPN is tegenwoordig €4 per maand.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 28, 2026

.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 28, 2026

Te leuk om niet te delen! 🤣

Ik stap per 3 april voor tv+internet na jaren over van Budget naar KPN maar kreeg vandaag (28 maart) al mijn installatiepakket. Mijn huidige modem is een V10A, de nieuwe is een Box 12b.

Ik dacht eens kijken wat dat ding doet en wissel ze om... en wat schetst mijn verbazing 🤔⁉️

Nog geen halve minuut later werkt heel mijn huis weer, alsof ik niets veranderd heb!
En mijn publieke IP-adres is ook nog hetzelfde!

Zelfs mijn wifi instellingen zijn dus overgenomen, ben alleen een paar DHCP reserveringen en port forwardings kwijt maar dat viel te verwachten.
Oh, en de analoge telefoon poort is weer ‘up’ (op mijn vaste nummer) maar daar doe ik toch al jaren niets meer mee en is de €2 per maand niet waard om te behouden 😏

Wel apart dus dat zelfs je wifi instellingen niet alleen in het modem opgeslagen worden.

En ja, ik begrijp dat per 3 april mijn ip wel zal veranderen, en dat mijn (Arris) tv ontvanger ook niet meer zal werken wegens nieuw KPN ID. En dat ik mijn opnames voorgoed kwijt ben… 😥

Zal de apparatuur van Budget netjes terugsturen maar de afstandsbediening houd ik, die zullen ze niet missen, en een 12V adapter is ook altijd handig als reserve (eigen ervaring) 😅

Waarom de overstap gemaakt?

Robert Brink
Helper
Forum|alt.badge.img

Het vaste telefoonabonnement bij KPN is tegenwoordig €4 per maand.

Dan helemaal overbodig dus, want een VoIP nummer is gratis 😅

Robert Brink
Helper
Forum|alt.badge.img

Wegens het aanbod jaarcontract tegen een leuke prijs (6 maanden 50% korting).

Voor stroom en gas (dynamische contracten, moet je durven) doe ik dat ook, want leuke premies/kortingen als je een jaartje blijft (en dan weer naar de volgende natuurlijk) 😂

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 28, 2026

Wegens het aanbod jaarcontract tegen een leuke prijs (eerste 6 maanden 50% korting).

🙃👍