Skip to main content
Vraag

Vervangend modem is niet de beloofde Box 12

• February 21, 2026
  • 5 reacties
  • 66 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds oktober heb ik regelmatig problemen met mijn verbinding. De snelheid valt meerdere keren per week weg en ik moet het modem regelmatig herstarten om weer normaal internet te krijgen. Ook de televisie heeft verbindingsproblemen gehad, zelfs wanneer de tv-ontvanger bekabeld was aangesloten. Na het modem 10 seconden stroomloos maken werkt alles tijdelijk weer.

Hiervoor heb ik contact gehad met de klantenservice en er is mij telefonisch toegezegd dat mijn oude Experia Box V10 vervangen zou worden door een nieuwer model (Box 12) omdat het modem mogelijk instabiel was.

Bij het omruilen via het servicepunt heb ik echter opnieuw een Experia Box V10 ontvangen, en bovendien een gebruikt exemplaar. Dit is dus niet het toegezegde modem en lost het probleem niet op. Er is duidelijk gezegd dat ik een box 12 modem zou krijgen, waardoor er geen problemen meer zouden zijn omdat deze nieuw is en ook wifi 6 heeft. Dit is mij beloofd.

Mijn vragen:

1. Waarom heb ik niet het toegezegde nieuwe modem (Box 12) ontvangen?
  2. Kan dit alsnog geregeld worden?
  3. Kan mijn lijn eventueel technisch gecontroleerd worden gezien de langdurige instabiliteit?

Situatie:

• Problemen spelen sinds oktober
  • Modem meerdere keren per week herstart nodig
  • TV-problemen ook gehad (bekabeld)
  • 2 SuperWifi punten aanwezig

Ik hoor graag hoe dit structureel opgelost kan worden.

5 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • February 21, 2026

Mogelijk omdat je pairbonding DSL hebt dat kan alleen de Box10. Maar is je probleem met het de vervangende modem veranderd of is het probleem nog steeds aanwezig 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 21, 2026

Ik wil gewoon wat er is afgesproken aan de telefoon, die man heeft duidelijk gezegd dat de 12 box modem opgestuurd zou worden dus dat moet nagekomen worden. Pairbonding hebben wij niet.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • February 21, 2026

Laat Kpn even een lijn meting doen dan kunnen ze de kwaliteit van de lijn zien. Als je met de vervangende box10 ook de zelfde problemen hebt gaat de box12 ook niet helpen. Dan is het een verbindings probleem 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 21, 2026

Als je met de "nieuwe" v10 dezelfde problemen ervaart is het onwaarschijnlijk dat het aan het modem ligt. Een box 12 zal dan ook niet de oplossing zijn. Je doet er verstandig aan om nogmaals contact op te nemen met de klantenservice en te vragen of ze de lijn door willen meten. Laat je nog even weten hoe het afloopt?

• Topper
  • February 21, 2026

Ik heb box 12 maar ook bij mij valt na enige tijd de internet verbinding weg ook bij terugkijken Na enkele minuten gaat het weer goed, maar wel vervelend. Router steeds moeten opstarten helpt ook nietÂ