Skip to main content

Ik heb op meerdere systemen met de KPN box 12b gemerkt dat de Wifi inlognaam en wachtwoord na een reset van het router  bij de KPN wordt opgeslagen. Een gebruiker kan zelf een andere SSID (Wifinaam) en pass aanmaken, maar die ‘verdwijnt’ na een reset en dan volgt even later na aansluiten van de netwerkkabel de oude gegevens. Ik vind dat onwenselijk. Een gebruiker mag verwachten dat SSID en wachtwoorden niet automatisch hergebruikt worden. Ik hoop dat de KPN hier nota van neemt en hierover communiceert met de gebruiker.  

@Ziener Dat klopt idd, en volgens me kan je alleen met een online modem reset ook het opgeslagen wachtwoord resetten. Toen ik op forum over dit gelezen was, stonden mijn nekharen omhoog en het was de reden dat de KPN modem behalve voor testen nooit gebruikt wordt. Zoiets privacy gevoelige gegevens zoals wifi-wachtwoorden mogen nooit zonder gebruikers toestemming extern opgeslagen worden. 

Probeer eens de online Servicetool herstellen Fabrieksinstellingen, als het goed is worden de gegevens hiermee gewist en komen ze na een reset niet meer terug.

Afhankelijk van je modem/software kan je dit ook doen door in te loggen op het modem. 

Reageer