Deze week is mij een modem update uitgevoerd. Helaas lijkt nu ftp niet meer te werken. Blijkbaar zijn de firewall regels bij de update aangepast. Helaas staat dat nergens vermeld.
Volgens het artikel Modems met KPN Software: Firewall instellingen | KPN Community moet ik inloggen op de V10 modem om de firewall instellingen weer goed te zetten. Ik kan echter via mijnmodem.kpn niet in de modem komen. Ik heb het wachtwoord nooit aangepast. Op de modem zit ook geen sticker met een wachtwoord. Het wachtwoord veld leeg laten of inloggen met het standaard wachtwoord "inloggen@V10” werkt ook niet. Is nu echt de enige mogelijkheid om een volledige reset van de modem uit te voeren (wat is dan het wachtwoord na reset ?) of kan KPN op afstand het wachtwoord aanpassen?
Beantwoord
Wachtwoord modem aanpassen zonder volledige reset
Beste antwoord door Rinusl
Allen bedankt voor de hulp.
Voor de Experia V10 is de juiste werkwijze (met firmware versie V10.C.24.10.03):
- Bij "mijnmodem.kpn” knop Toegangswachtwoord vergeten
- In de "pop-up” knop Reset wachtwoord
- Knop "Wifi” op de modem kort indrukken
- Inloggen met wachtwoord "inloggen@v10” (dus geen sticker met wachtwoord)
Daarna kon ik in de modem de firewall instellen met info volgende info Modems met KPN Software: Firewall instellingen | KPN Community
Hierna werkte mijn ftp verbinding weer.
Dat ftp niet werkt bij nieuwste firmware had KPN overigens best wel mogen communiceren.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.