Skip to main content
Beantwoord

Wanneer komt KPN de glasvezel nu eens aansluiten?

• January 7, 2025
  • 11 reacties
  • 169 keer bekeken

Er is bij ons glasvezel naar binnen in de woning getrokken. Daarna bleek het onmogelijk om iemand te krijgen die het ook verder kwam aansluiten. Nu al drie keer een compleet gesprek gevoerd over het inplannen van een installateur, die de glasvezel kabel doortrekt naar de meterkast en aansluit op het modem. Alle drie de gesprekken waren prettig, de resultaten zijn ook elke keer hetzelfde: er gebeurt helemaal niks, behalve het omzetten van ons contract. Dat gaat wel vlot. Graag alsnog een installateur inplannen. Ik ga daar niet nog een keer over bellen. Ik laat dit verder zo nog een weekje sudderen. Er zijn ook vast andere aanbieders die het glasvezel voor ons kunnen aansluiten. Ik hoop dat het niet nodig is om over te stappen. 

Beste antwoord door Erwin van KPN

​@Dree43 . Ik kijk alleen mee en geef advies. 

Wat ik nu kan zien is een abonnement op koper.   En ik zie geen order om over te gaan naar glasvezel.   Als ik een check doe op beschikbaarheid van glasvezel is dat mogelijk.

Mijn advies is om een terugbel afspraak te maken en aan te geven dat je van drager wilt wisselen (ZONDER aanpassing aan het abonnement ).   De collega kan dan een order in het systeem zetten en dan gaan we je signaal omzetten naar de glasvezel.  Als je hierbij een monteur denkt nodig te hebben, kan dat vervolgens ook.  

De terugbel afspraak kun je hier maken:

Contact en klantenservice | KPN

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 7, 2025

Beste ​@Dree43 als je nog geen fysieke glasvezelaansluiting in je meterkast of elders hebt en de kabel ligt nog tegen de gevel aan kun je je vraag stellen en/of de status van je aansluiting opvragen bij KPN Netwerk, verantwoordelijk voor de infra

KPN, de provider, waarvan dit forum is, is pas aan bod als je glasvezelaansluiting in huis is gemaakt.

Succes.

• January 7, 2025

... elke keer hetzelfde: er gebeurt helemaal niks, behalve het omzetten van ons contract. Dat gaat wel vlot. 

Ik weet niet wat er omgezet is. Maar voor de overgang van DSL naar glasvezel hoeft er aan het contract niets aangepast te worden.

Heb je een nieuw jaarcontract afgesloten? 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 10, 2025

Hoi ​@Dree43 .  Vervelend dat je hier al zoveel tijd in hebt moeten steken.

Ik snap dat stukje over het omzetten van het contract niet helemaal. Kun je dat verder toelichten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 10, 2025

Glasvezel is van buiten naar binnen getrokken en daarna zou KPN de boel binnen verder aansluiten in de meterkast. Dat lukt nu al twee jaar niet. Leuke gesprekken en een glasvezelcontract maar geen aansluiting helaas. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 13, 2025

Hoi ​@Dree43 .  Ik wil graag even meekijken. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?  

Disclaimer:   Ik wil je hiermee geen valse hoop geven.  Ik heb geen extra mogelijkheden.  Maar als ik ergens iets kan doen om de zaak te bespoedigen of meer duidelijkheid te geven, zal ik dat uiteraard niet nalaten. 

• January 13, 2025

een glasvezelcontract

Er is maar 1 abonnementsvorm. Die is voor glasvezel hetzelfde als voor koper. Met dezelfde prijs. Een "glasvezelcontract" bestaat niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2025

Profiel bijgewerkt. Graag contact over aansluiting

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 14, 2025

​@Dree43 . Ik kijk alleen mee en geef advies. 

Wat ik nu kan zien is een abonnement op koper.   En ik zie geen order om over te gaan naar glasvezel.   Als ik een check doe op beschikbaarheid van glasvezel is dat mogelijk.

Mijn advies is om een terugbel afspraak te maken en aan te geven dat je van drager wilt wisselen (ZONDER aanpassing aan het abonnement ).   De collega kan dan een order in het systeem zetten en dan gaan we je signaal omzetten naar de glasvezel.  Als je hierbij een monteur denkt nodig te hebben, kan dat vervolgens ook.  

De terugbel afspraak kun je hier maken:

Contact en klantenservice | KPN

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2025

Terugbelafspraak is geweest. Er bleek geen opdracht in het systeem te staan en dat lukte ook niet. Nu twee weken geduld hebben omdat het adres moet worden vrijgegeven voor afmontage. Vriendelijk gesprek. Onduidelijk waarom eerdere gesprekken geen opdracht hebben opgeleverd. Nu weer afwachten of er iemand gaat reageren.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 20, 2025

Terugbelafspraak is geweest. Er bleek geen opdracht in het systeem te staan en dat lukte ook niet. Nu twee weken geduld hebben omdat het adres moet worden vrijgegeven voor afmontage. Vriendelijk gesprek. Onduidelijk waarom eerdere gesprekken geen opdracht hebben opgeleverd. Nu weer afwachten of er iemand gaat reageren.

Zo te lezen heb je nu in ieder geval een essentieel domino steentje om weten te gooien. Nu even wachten of de hele rij omgaat!

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 17, 2025

Ook de tweede terugbelafspraak is geweest. Vriendelijk en het is duidelijk dat het verder aanleggen van glasvezel in ons huis administratief niet mogelijk is. Ik geloof dat iedereen zijn best doet, maar de monteur staat niet op de stoep en is ook niet ingepland. Het kan blijkbaar niet. Ik hoop dat Odido iets met het kabeltje kan, want ik hou dit niet vol. Er mag op zijn minst teruggebeld worden met de mededeling dat het allemaal ontzettend moeilijk is, maar ook dat is blijkbaar te veel verwacht. Ik heb een prima tijd gehad bij KPN, maar wil verder met de glasvezelaansluiting in huis.Â