Skip to main content
Vraag

Wanneer krijg ik de update voor de Box 12?

• July 11, 2026
  • 3 reacties
  • 38 keer bekeken

Ik lees hier en daar iets over een firmware-update voor de box12. Huidige versie is v12.c.25.. en dat is niet de laatste volgens mij. Ik ben van ASUS gewend dat als aangekondigd wordt dat er een update is, dat die dan ook beschikbaar is. KPN doet dat anders kennelijk want ik geloof dat er al een paar maanden geleden gemeld is dat er een update beschikbaar is.

Ik zit er niet om te springen; het werkt allemaal goed maar waarom deze verwarrende manier van werken?

3 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 11, 2026

Beste ​@okkehel de updates staan op een laag pitje i.v.m. voetbal. 

Houd de product updates in de gaten.

• Auteur
  • Topper
  • July 11, 2026

Mmm.. begrijp ik het goed dat ik niet zelf de update kan installeren maar dat KPN dat voor mij doet (als het zo uitkomt?). Bijkomende verwarring is dan dat in http://192.168.2.254 bij instellingen/systeem wel de optie staat om het zelf te doen.

Daar staat overigens dat er geen upgrade is. Is die er nou wel of niet vraag ik me dan af. Of is een update weer wat anders dan een upgrade?

Toch maar eens aan een fritzbox denken geloof ik. Kan je daar zonder problemen de tvbox op aan slutien?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 11, 2026

Hallo ​@okkehel ,

Mmm.. begrijp ik het goed dat ik niet zelf de update kan installeren maar dat KPN dat voor mij doet (als het zo uitkomt?). 

Je kunt de update zelf niet installeren.

Hou verder dit topic in de gaten:

Let op: de uitrol in het algemeen zal wat langzamer verlopen dan normaal het geval en de bedoeling is. Dit in verband met het WK. Tijdens dergelijke grote evenementen staat software uitrol op een wat lager pitje.